عملکرد تعمیرکاران در بازدید سرزده مورد ارزیابی قرار گرفت

خدمات رسانی به خودروهای سایپا زیر تیغ نظارت

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ موفقیت یک بنگاه اقتصادی به شرایط متعددی بستگی دارد که فروش در صدر آن قرار دارد. تفاوتی نمی کند بنگاه اقتصادی تولیدی یا خدماتی باشد، اگر تولیدات و محصولات یک بنگاه به فروش نرسد، نه تنها سودی در کار نیست، بلکه زیانهایی را به همراه دارد که در نهایت چالش جدی را رقم می زند.

 

برای آنکه بنگاه اقتصادی به موفقیت دست یابد، ارتباط با مشتری حرف اول را می زند. البته هر بنگاه اقتصادی بنابر محصولی که ارایه می دهد، ارتباط متفاوتی با مشتریان دارد. یک بنگاه تولیدکننده محصولات و کالاهای مصرفی همچون مواد غذایی چالش زیادی ندارند، زیرا به محض آنکه محصول تولیدی مصرف شد، رابطه ای باقی نمی ماند زیرا محصول از بین می رود، اما تولیدکنندگان محصولات ماندگار همچون لوازم خانگی یا خودرو، ارتباط مستمری با مشتریان دارند.

ماجرای خودرو با تمامی محصولات و تولیدات متفاوت است که البته ایران موقعیت دیگری دارد. خودرو در بسیاری از کشورهای جهان یک کالای مصرفی محسوب می شود، عمر مفید دارد و پس از پایان دوره تعیین شده، باید از رده خارج شود. به همین دلیل خودروهایی که در قبرستان خودروهای خارجی از رده خارج می شوند، می تواند سالها در خیابانهای ایران حرکت کند، زیرا خودروهایی بسیار بی کیفیت تر و فرسوده تر از آنها در خیابانهای ایران رفت و آمد می کنند.

نگاه سرمایه ای به خودرو در ایران باعث شده تا خودروساز ایرانی همواره زیر تیغ انتقاد دارندگان خودرو باشد. بسیاری از دارندگان خودروها که عمر بالای 20 سال دارند، انتظار دارند خودرو 20 ساله مطابق خودرو صفر کیلومتر باشد، به همین دلیل وقتی خودرو داخلی پس از 20 سال خراب می شود، دارندگان خودرو تیغ انتقاد خود را متوجه خودروساز می کنند و لب به شکایت می گشایند.

در شرایط معمولی اتفاق زیادی را شاهد نیستیم، اما در ایام خاص همچون نوروز که یک باره تعطیلات 20 روزه بوجود می آید و مردم تصمیم به سفر می گیرند، خودروها یک باره از پارکینگ ها خارج می شوند و نه در شهرها بلکه در حرکت در می آیند. بسیاری از دارندگان خودرو اعتقادی به چک کردن خودرو قبل از سفر ندارند و به محض تصمیم، استارت می زنند و در یکی از جاده های کشور، سفر خود را آغاز می کنند که در میانه راه با چالش خرابی خودرو رو به رو می شوند و اینجاست که خودروسازان را به باد انواع انتقاد! می گیرند.

بی شک گروه خودروسازی سایپا در جایگاه ویژه صنعت خودرو قرار دارد. این خودروساز انواع خودروهای سواری، وانت، کامیون و اتوبوس را تولید می کند که این تنوع محصول باعث می شود مخاطبان بسیاری داشته باشد.

با این همه تنوع، مدیریت سایپا همواره در کنار مشتریان خود می ماند و ملاکی برای ارایه خدمات ندارد. هر فردی که هر یک از خودروهای سایپا را داشته باشد، می تواند نسبت به دریافت خدمات مناسب در هر شرایطی اطمینان داشته باشد، رویکردی که در سالهای گذشته اتفاق افتاده و امسال نیز همچون سالهای گذشته تیم های تعمیراتی سایپا در تمامی ایام نوروز در کنار مشتریان قرار داشت.

آنچه همواره مورد انتقاد مردم قرار داشته، اجرا نشدن قانون یا اجرای سلیقه ای قانون بوده، رویکردی که بحث نظارت را زیر سوال برده و اعتراض های بسیاری را رقم زده است. اما سایپا به این چالش نیز پاسخ داده و نظارت مستمر بر عملکرد تعمیرکاران را در  عالی ترین سطح با جدیت در دستور کار قرار داده به نوعی که مدیرعامل سایپایدک به صورت سرزده از تعمیرگاه مرکزی شماره یک سایپایدک بازدید کرد تا از نزدیک چالشها را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

البته بازدیدهای نمایشی را نمی توان نادیده گرفت، مدیرانی که وارد دفتر تعمیرگاه می شوند و پس از پذیرایی مفصل و رفع مسوولیت، محل را ترک می کنند. اما محمدحسن جبلی جوان مدیرعامل سایپا یدک بازدید مفیدی را رقم زد. جبلی جوان در قالب گفت‌وگو با مشتریان، در جریان روند خدمات‌دهی به آنها قرار گرفت تا بتواند معایب را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کند و محاسن را نیز که مورد تایید مشتریان قرار دارد، تقویت کند.

مدیرعامل سایپا یدک به سالن‌های تعمیراتی رفت و با تعمیرکاران نیز دیدار کرد تا سخنان آنان را نیز بشنود. اگر چالشی وجود دارد، باید نگاهی دو سویه داشت و اگر حرفهای مشتری شنیده می شود، سخنان تعمیرکاران را شنید. با وصف این جبلی جوان تسریع در ترخیص خودروهای مشتریان و افزایش دقت و کیفیت در خدمات را خواستار شد و تعمیرکاران را مکلف به ارایه خدمات مناسب به مشتریان کرد.

بیشتربخوانید:

آرامش خاطر، عیدی سایپا به مسافران نوروزی

اگرچه تعطیلات نوروز تمامی کشور را در برگرفته بود، اما سایپا مشتریان خود را رها نکرد و تعمیرگاه‌های مرکزی سایپایدک به عنوان مهمترین مجموعه ارائه خدمات به خودروهای گروه خودروسازی سایپا در تهران، با برنامه‌ریزی و تعیین شیفت کاری در نوروز، از ساعت ۷ تا ۱۷ به مشتریان و مسافران نوروزی خدمات لازم را ارائه کرد.

 

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

آخرین اخبار سایت