رونمایی «طرح سه‌ساله مهر»

از گسترش بانکداری مشاغل تا پلتفرم «کیولند» دیجیتال(+فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ به نقل از پول نیوز،غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در گفت‌وگو با پول‌نیوز از رونمایی برنامه‌ جامع سه‌ساله این بانک در فروردین‌ماه خبر داد؛ طرحی که شامل سه راهبرد اصلی توسعه خطوط بانکداری، تنوع خدمات و پلتفرم دیجیتال «کیولند» است تا ظرف سه سال آینده ضمن افزایش پوشش مشتریان به ۴۰ میلیون نفر، به یک «سوپرمارکت مالی» غیرحضوری تبدیل شود.

در فروردین‌ماه امسال، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برنامه استراتژیک سه‌ساله خود را با حضور مدیران ارشد رونمایی کرد. غلامرضا فتح‌علی، مدیرعامل این بانک، می‌گوید که «طرح سه‌ساله مهر» براساس سه راهبرد اصلی تدوین شده است:

  1. توسعه خطوط بانکداری 
    فتحعلی تأکید کرد: بانکداری اجتماعی پیشین مهر ایران اکنون به بانکداری مشاغل گسترش می‌یابد تا فعالان اقتصادی و کسب‌وکارها در کنار خدمات مرسوم، از تسهیلات و مشاوره مالی تخصصی بهره‌مند شوند.
  2. تنوع‌بخشی به سبد محصولات
    مدیرعامل بانک مهر ایران افزود: «قصد داریم از تک‌محصولی بودن عبور کنیم و علاوه بر تسهیلات ریالی، وارد حوزه خدمات ارزی شویم و سبد محصولات خود را بهینه‌سازی کنیم.»
  3. پیشروی در بانکداری دیجیتال با «کیولند»
    پلتفرم «سرزمین هوشمند مهر» یا «کیولند» که از سال گذشته توسعه‌یافته، اجازه می‌دهد در یک محیط یکپارچه و ۲۴ساعته، از جذب ۲۰ میلیون مخاطب در بانکداری اجتماعی تا ارائه خدمات «کیو‌مارت» (بازارگاه کسب‌وکار با نرخ ۴ درصد برای صاحبان امتیاز وام)، خرید اقساطی بیمه و … را به‌صورت غیرحضوری پوشش دهد

یکی دیگر از خدماتی که در غالب کیو بانک قرار است ادامه دهیم بحث خرید اقساطی بیمه ها است که مبلغ قابل توجهی را نیز به این موضوع اختصاص دادیم تا مراجعین به شعب بیمه بتوانند به صورت اقساطی اقدام به خرید بیمه بنمایند

فتحعلی هدف‌گذاری کرده تا پایان سال سوم طرح، شعب بانک مهر تبدیل به «خواستگاه سوپرمارکت مالی» شده و با ادغام کانال‌های حضوری و دیجیتال، تعداد مشتریان از حدود 2۰ میلیون فعلی به ۴۰ میلیون افزایش یابد. وی همچنین از تخصیص منابع آزاد بانک در کنار امتیاز وام به پویایی چرخه تولید و مقابله با تورم یاد کرد.

بیشتر بخوانید:

۵۶ درصد افتتاح حساب و پرداخت ۶۳درصد تسهیلات غیرحضوری انجام شد

با اجرای طرح سه‌ساله مهر، این بانک گام مهمی در جهت ارتقای بانکداری تخصصی مشاغل، تنوع خدمات مالی و تحول دیجیتال برداشته است؛ تحولی که می‌تواند الگوی جدیدی از «سوپرمارکت مالی» در ایران خلق کند