همکاری منطقه آزاد انزلی و بیمه دی در جهت مدیریت ریسک

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ برای آنکه بتوانیم با تهدیدهای استکبار به ویژه تحریم ها مقابله کنیم، باید تمامی عرصه های اقتصاد را فعال کنیم. یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصاد، مناطق آزاد است. این مناطق که در رینگ مرزی ایران تشکیل شده، بخوبی توانسته از مشکلات عبور کند و تحولات گسترده ای را رقم بزند.

اگرچه مناطق ازاد بسیاری در سراسر کشور فعال هستند، اما هر کدام ظرفیت متفاوتی دارند. علاوه بر این، مدیریت در هر یک از مناطق آزاد عملکرد متنوعی دارند که نیازمند بررسی است. واقعیت این است که هنوز مناطق آزاد به جایگاه واقعی خود نرسیده و جای پیشرفت بیشتری دارد اما مدیریت در هر کدام از مناطق ازاد، قابل بررسی است.

بی شک منطقه آزاد انزلی در بین مناطق آزاد کشور، عملکرد چشمگیر و قابل دفاعی دارد و این در حالی است که منطقه آزاد انزلی در مقایسه با دیگر مناطق آزاد، بسیار محدود است. با این وصف، مدیریت منطقه آزاد انزلی همواره در تلاش بوده پله های ترقی را با سرعت و قوت بیشتری طی کند که تا به امروز نیز موفق بوده است.

اما در جدیدترین رویدادی که در منطقه آزاد انزلی واقع شد، هادی عبداللهی مدیرعامل شرکت بیمه دی با مصطفی طاعتی مقدم رییس هیات‌ مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی دیدار کرد. در این جلسه که معاونان و مدیران شرکت بیمه دی و اعضای هیات‌ مدیره، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند، طرفین در خصوص افزایش همکاری‌های بیمه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاید در ظاهر بیمه سنخیتی با منطقه آزاد نداشته باشد، اما در باطن ماجرا بسیار جدی تر است و هر اتفاقی که در منطقه آزاد صورت می گیرد، وابستگی جدی با بیمه دارد. بیمه مدیریت ریسک را بر عهده دارد و مناطق آزاد با انواع تهدیدها رو به رو هستند که لازم است این تهدیدها با انواع خدمات بیمه مدیریت شود.

یکی از جدی ترین بخشهای مناطق آزاد، شهرک های صنعتی است که میزبان انواع بنگاههای اقتصادی است. از سوی دیگر بندرانزلي امكانات ، تجهيزات و تاسيسات پيشرفته اي برای تخليه، بارگيري و انبارداري دارد که مهمترين آنها 10 پست اسكله به طول ۱۵۸۱ متر با كاربري تجاري، رو رو، غلات، خدماتي، نفتي، سيستم كنترل ترافيك دريايي و سيستم رايانه اي مشترك با گمرك برای سهولت ترخيص كالاست.

بخش دیگر بندرگاه نوين كاسپين به عنوان بندر نسل سوم است که با ۲۲ پست اسكله با ظرفيتي بالغ بر ۱۱ ميليون تن راه اندازی می شود كه در فاز اول ظرف پنج سال، توانايي تخليه وبارگيري كالا تا مرز ۳ ميليون تن را خواهد داشت و مي تواند با پاسخگويي به نيازهاي بازرگاني، موجب ايجاد مراكز لجستيك شامل انبارداري ، توزيع كالا و گسترش صنايع دريايي ( اعم از كشتي سازي و شناورسازي ) شود .

اتصال منطقه بويژه بندرگاه كاسپين به آزاد راه و راه آهن قزوين – رشت – انزلي اهمیت ویژه ای دارد كه بدين وسيله توان حمل و نقل و ترانزيتي منطقه به بيش از چندين برابر افزايش خواهد يافتت.

شهرك صنعتي انزلي يكي از مدرنترين شهركهاي صنعتي استان است که تمامي امكانات آب، برق، تلفن، گاز و زمين را در اختیار سرمايه گذاران قرار می دهد و این خدمات به اندازه ای تاثیرگذار بوده که ۸۸ واحد صنعتي فعال در زمينه هاي فلزي، سلولزي، بهداشتي، غذايي و … در آن مشغول فعاليت هستند .

در بحث تجارت نیز منطقه آزاد انزلی بسیار خوش درخشیده و با ايجاد بسترهاي لازم برای گسترش بازرگاني از قبيل محوطه سازي، برقراري اينترنت پر سرعت، مجتمع هاي تجاري – نمايشگاهي، جذ ابیت های لازم را برای مسافران و گردشگران ایجاد کرده است.

اگرچه هر کدام از این ظرفیت ها رونق اقتصادی بسیاری را رقم می زند، اما هر کدام از این بخشها در معرض انواع تهدیدهای طبیعی و غیر طبیعی قرار دارند که اگر مدیریت نشوند، می توانند به بحرانی جدی تبدیل شود. به همین دلیل مدیران عامل بیمه دی و منطقه آزاد انزلی نشست کاری برگزار کردند و در خصوص بیمه کالاهای تولیدی – صادراتی کارخانجات منطقه و عبوری از مسیر مجتمع بندری کاسپین و گمرکات نخستین منطقه آزاد شمال کشور، همکاری در زمینه بیمه خودروهای شخصی، عمومی و سنگین پلاک منطقه آزاد انزلی و بیمه‌های رفاهی به رایزنی پرداختند.

بی شک این نشست دستاوردهای بسیار خوبی را رقم خواهد زد و باعث تحولات جدی در عرصه های گوناگون خواهد شد.