اشتراک گذاری :
خبرداری؟ خودرو انواع گوناگونی دارد که در نوع خودرو سبک، به دو نوع وانت و سواری تقسیم می شود. همانگونه که تنوع در خودرو سواری بسیار است، تنوع در وانت نیز بسیار است. خودرو وانت بسته به نوع کارآیی، متقاضی خاص خودش را دارد. وانت هایی که بارهای سبک و وانت هایی که بارهای سنگین را جابجا می کنند، هر کدام با استقبال متفاوتی رو به رو می شوند.
نیسان همسان کامیون
گروه خودروسازی سایپا با تنوع محصول توانسته برای هر متقاضی، وانت متفاوتی تولید کند. وانت نیسان از جمله تولیدات گروه خودروسازی سایپاست که توان رقابت با کامیون های سبک را دارد. از آنجا که نیسان بسیار پربازده است و استهلاک پایین دارد، برای جابجایی بار گزینه بسیار مناسبی است.
جابجایی بارهای کم حجم
اما جابجایی بارهای کوچک برای دارندگان وانت نیسان جذابیتی ندارد و به جرات می توان ادعا کرد وانت نیسان بار و مشتری خاص خودش را دارد. نتیجه آنکه فضای خالی برای تولید وانت های کم هزینه رقم خورد و گروه خودروسازی سایپا با تعریف وانت 151 توانست خودرویی سواری باری تولید کند که با استقبال چشمگیری رو به رو شد.
جایگزین موتورسیکلت
با نگاهی به موتورسیکلت های بارکش، متوجه اهمیت تولید وانت 151 می شویم. اگرچه موتورسیکلت ها بارهای سبک و پرحجم را جابجا و کرایه های مناسبی دریافت می کنند، اما بارهای بسیاری هستند که وزن پایین و حجم بالایی دارند و پرداخت کرایه بالا برای جابجایی آنها، توجیه ندارد. از سوی دیگر خطرات موتورسیکلت باعث شد افرادی که به بارکشی با موتورسیکلت مشغول هستند، در اندیشه استفاده از وسیله ای کم خطر جایگزین موتورسیکلت باشند.
بیشتربخوانید:
دوگانه سواری باری
وانت 151 سایپا جذابیت های بسیاری دارد. سنگینی، سختی و سفتی دیگر وانت ها را ندارد که می تواند به عنوان مصرف دوگانه هم به عنوان خودرو سواری و هم باری استفاده شود. از سوی دیگر مصرف بنزین و استهلاک کمی دارد و مهمتر اینکه جذابیت و زیبایی خودرو سواری را دارد. این موارد باعث شد تا بازار خوبی در بین خودروهای وانت داشته باشد.
استقبال از وانت 151
استقبال از وانت 151 باعث شد تا خط تولید جداگانه ای با نام بنرو در سایپا راه اندازی شود. این خط تولید با قوت و قدرت به تولید ادامه می دهد و هرآنچه تولید می کند، بدون هیچ مشکلی به فروش می رسد. برای اثبات این ادعا، کافی است به اظهارات مدیرعامل شرکت خودروسازی بنرو توجه کنیم. احسان مقدم از افزایش ۲۳ درصدی ظرفیت تولید فصلی این شرکت در سه ماهه تابستان جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد.
افزایش ضرفیت تولید
مدیرعامل شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو (بن رو)، با اشاره به تولید ۱۶ هزار و ۸۲۸ دستگاه خودرو در سه ماهه دوم سال جاری بیان داشت: این تولید در حالی انجام شده که در سه ماه مشابه سال گذشته (تابستان)، تعداد ۱۳ هزار و ۶۲۹ دستگاه خودرو تجاری وانت سایپا ۱۵۱ در این شرکت تولید شد. وی افزود: ظرفیت تولید کارخانه بنرو در سه ماه تابستان سال جاری، معادل ۲۳ درصد افزایش داشته است.
رکوردشکنی تولید
یکی از مهمترین افتخارات گروه خودروسازی سایپا، رکورد شکنی در عرصه تولید است که این روند در تولید وانت 151 نیز ادامه داشته است. مقدم به تشریح آمار تولید و افزایش توان بن رو پرداخت و گفت: مطابق با بررسی آمار تولید شرکت بنرو از بدو تأسیس تاکنون در بازه زمانی یاد شده، این بالاترین رکورد تولید فصلی در سه ماه اخیر در تاریخ این شرکت بوده و بی سابقه است.
تحقق جهش تولید
از آنجا که نامگذاری سال با عنوان جهش تولید صورت گرفته و رهبر انقلاب عبور از رشد و رسیدن به جهش را مطرح کردند، مدیرعامل شرکت بنرو با درک درست از این سیاستگذاری، شکستن رکورد تاریخی تولید فصلی در این شرکت را مصداق عینی و بارز تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» دانست و افزود: این موفقیت برای دومین بار پیاپی در سال جاری کسب شده و نویدبخش آینده روشن و تداوم مسیر افتخارآمیز و مستمر گذشته به همت جهادی همکاران همدل و کارگران زحمتکش است.