گهر زمین در جمع سهامداران روسفید شد

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین برای سال مالی منتهی به آذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

 

به گزارش «خبرداری»، در این مراسم محمد محیاپور مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین گفت: در حال حاضر شرایط معدن، شرایط ایده‌آلی است و ما امسال توانستیم بیش از 16 میلیون تن سنگ معدن استخراج کنیم.

 

وی اظهار کرد: شرایط امروز بازار و تولید محصولات به گونه‌ای است که باید زنجیره فولاد و زنجیره تولید محصولات را در مجموعه داشته باشیم و سهامداران تصمیم گرفتند تا زنجیره تولید را در مجموعه تکمیل کنند.

محیاپور ادامه داد: ما در سال مالی گذشته توانستیم جایگاه نخست فرابورس را به خود اختصاص دهیم و افزایش  24 درصدی درآمد و افزایش 14 درصدی استخراج سنگ آهن داشتیم.

 

او با بیان اینکه ما در بازار صادراتی به بازار جدیدی دست یافتیم و محصولات را به شرکت‌های جدیدی عرضه کردیم، گفت: ما در فروش گندله 13.5 درصد افزایش قیمت داشتیم که از زمانی که ما شرکت را در دست گرفتیم حداقل به ازای هر تن، یک میلیون و 200 هزارتومان افزایش قیمت گندله را داشتیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین با اشاره به اینکه در بحث بخشودگی جرائم و تخفیف مالیاتی مربوط به سال 1401 حدود هزار و 500 میلیون تومان اتفاق افتاد، گفت: برای اولین بار افزایش 200 درصدی سرمایه ثبتی را داشتیم که امیدواریم با کمک سهامداران به عدد مدنظر برسیم.

 

محیاپور ادامه داد: ما برنامه داریم 18 تا 20 میلیون تن سنگ آهن از این معدن برداشت کنیم و درحال حاضر در تولید دانه‌بندی از عدد 9.6 به حدود 11 میلیون تن رسیده‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه خطوط کنسانتره ظرفیت کارخانه 6 میلیون تن بوده که این عدد حالا به 7 میلیون و 700 هزار تن رسیده است، گفت: در گندله‌سازی نیز ظرفیت کارخانه 5 میلیون تن است که امروز 5 میلیون 170 هزار تن تولید را داشتیم و این درحالی است که این عدد در سال گذشته 3.5 میلیون تن بوده است.

 

محیاپور با بیان اینکه در حال حاضر حدود 18 درصد فروش گندله در بازار مربوط به گهر زمین است، افزود: امیدواریم این عدد را بدون توسعه زیر سقف به 6 میلیون و 200 هزار تن و با طرح توسعه زیر سقف این عدد را به 7 میلیون 500 هزار تن برسانیم.

 

در ادامه این مجمع با تصمیم  سهامدارن مقرر شد 320 تومان سود به ازای هر سهم برای سهامداران در نظر گرفته و روزنامه اطلاعات نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت انتشار اخبار شرکت انتخاب شود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

آخرین اخبار سایت