آقادادی از درآمد ۲۷۰۰ میلیارد تومانی ناشی از سرمایه گذاری خبر داد

تحقق رویا به واقعیت در بیمه کوثر

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ دست یابی به سود بزرگترین اصل و مهمترین هدف در بنگاه‌های اقتصادی است و هر چقدر این سود بیشتر باشد، بر قدرت و پایداری بنگاه اقتصادی افزوده می‌شود. در بنگاه‌های اقتصادی تولید محور، چالش‌های بسیاری از جمله تامین مواد اولیه، ماشین آلات، چالش‌های تولید و… مطرح است، اما در بنگاه‌های اقتصادی خدمات محور، این چالش‌ها به حداقل ممکن کاهش می‌یابد، اما لازم است خدمات به اندازه‌ای مناسب ارایه شود که بتواند مشتری را جذب کند.

سختی‌های جذب مشتری

فعالیت در کار‌های خدماتی بسیار سخت‌تر از کار‌های تولیدی است. کار‌های خدماتی بر پایه عملکرد کارکنان بنا نهاده می‌شود و سرمایه گذاری چندانی صورت نمی‌گیرد. در حالی کار‌های خدماتی بر پایه دفتر و عملکرد کارکنان استوار است که کار‌های تولیدی به محیط بزرگی برای احداث سوله و کارخانه نیاز دارد. از سوی دیگر بدلیل انکه کار‌های خدماتی با سرمایه گذاری کمتر و سوددهی سریعتری انجام می‌شود، تعداد رقبا در آن بسیار بیشتر است.

رقابت در صنعت بیمه

یکی از مهمترین و زودبازده‌ترین بنگاه‌های اقتصادی در بخش خدمات، فعالیت در عرصه بیمه است. از هنگامی که یک شرکت بیمه مجوز فعالیت می‌گیرد، در سریعترین زمان ممکن می‌تواند اقدام به راه اندازی دفتر، فروش بیمه نامه و کسب درآمد کند. اما نکته مهم این است که بتواند به اندازه‌ای عملکرد مناسب داشته باشد و خدمات مناسب ارایه کند که بتواند مشتری دیگر رقبا را به سوی خود جلب کند. امروزه با وجود بیش از ۳۰ شرکت بیمه که با دفاتر بسیاری در سراسر کشور گسترده شده، فروش بیمه نامه کار بسیار دشواری است.

ظرافت، دقت و رضایت

در عرصه رقابت‌های خدماتی باید همه چیز را بررسی کرد. باید از تهدید‌ها و فرصت‌ها با خبر بود تا تهدید‌ها را مدیریت و از فرصت‌ها بهره گرفت. به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به شرایط داشت تا بتوان به جایگاه بالایی دست یافت. اگر اصول کلی در بخش خدمات را بررسی کنیم، سه اصل ظرافت، دقت و رضایت در صدر قرار می‌گیرد، اصولی که منجر به جلب مشتری می‌شود.

سابقه کوتاه، اما درخشان

شرکت بیمه کوثر یکی از شرکت‌های موفق در عرصه بیمه گری است. این شرکت در ۲۷ مهر ۱۳۸۹ موفق به اخذ مجوز پروانه تأسیس و فعالیت از بیمه مرکزی شد و حدود ۱۳ سال است در عرصه صنعت بیمه با قدرت فعالیت می‌کند. روند رشد بیمه کوثر بسیار مطلوب بوده و توانسته گام‌های محکمی را در این مدت بردارد. برای آنکه عملکرد یک بنگاه اقتصادی مورد ارزیابی قرار گیرد، باید ملاکی برای سنجش وجود داشته باشد که شرکت‌های دیگر به عنوان رقبا می‌توانند ملاک بررسی باشند. صنعت بیمه در ایران برای نخستین بار در سال ۱۲۸۹ خورشیدی با تاسیس نمایندگی دو شرکت بیمه خارجی کلید خورد و در ۱۵ آبان ۱۳۱۴، شرکت سهامی بیمه ایران با سرمایه دو میلیون تومان به عنوان اولین شرکت ایرانی بیمه تأسیس شد. پس از آن شرکت‌های بیمه بسیاری فعال شدند که هر کدام سابقه نیم قرن فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید:

فروش حق بیمه

شرکت‌های بیمه ابتدا بر پایه فروش حق بیمه استوار هستند و در ادامه سود سرمایه گذاری بر پایداری شرکت‌ها دامن می‌زند. بیمه کوثر در هر دو مورد بسیار موفق عمل کرده به نوعی که مدیرعامل بیمه کوثر با اعلام اینکه بیمه کوثر موفق به فروش ۱۲ هزار میلیارد تومان حق بیمه صادره شده گفت: نتیجه فروش این مقدار حق بیمه باعث شده تا بیمه کوثر به درآمد درخشان سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار میلیارد ریالی دست پیدا کند.

پیش بینی سودآوری مناسب

ابوالفضل آقادادی از شناسایی سود ۱۱۰۰ میلیارد تومانی بابت فروش سهام شرکت آپادانا ایساتیس (سهامی خاص) خبر داد و گفت: بیمه کوثر از محل وصول مطالبات توانسته به ۹۰۰ میلیارد تومان (از طریق تهاتر سهام) در اسفندماه دست یابد. وی به پیش بینی آینده پرداخت و گفت: با توجه به میزان تقسیم سود در مجمع آتی شرکت سرمایه گذاری غدیر، سودآوری مناسبی برای شرکت پیش بینی می‌شود.

قدردانی در دستور کار

مدیرعامل بیمه کوثر که در جلسه شورای مدیران شرکت سخن می‌گفت، به تشریح دلایل این موفقیت‌ها پرداخت و گفت: دلیل دستیابی به این موفقیت‌ها ناشی از عملکرد درخشان و کارتیمی در تحقق اهداف سال جاری بود که جای تشکر دارد. وی مشتری مداری برای رکوردزنی‌های بزرگتر در آینده را در دستور کار قرار داد و بر افزایش رضایتمندی مشتریان تاکید کرد. آقادادی با تاکید بر اینکه عملکرد و دستاورد‌های ارزشمند بیمه کوثر با کار جهادی و اتحاد و همدلی تک تک اعضای تیم همکاران و شبکه‌ی فروش حاصل شده گفت: باید در هر نقشی فرصت خدمت را غنیمت شمرد و به اولویت نخست بیمه کوثر که تکریم و افزایش رضایت مشتریان است، بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *