اشتراک گذاری :
به نقل از پول نیوز، جرایم روز به روز افزایش می یابد و شدت می گیرد. این روند باعث چالش جدی برای دستگاه قضا شده و با وجود گسترش دادگاهها، رسیدگی به پرونده ها با کندی سرعت می گیرد. بتازگی رییس دستگاه قضا اعلام کرده سالانه بین 17 تا 18 میلیون پرونده در بخشهای گوناگون قوه قضاییه بررسی می شود. این میزان پرونده دو طرف دارد که بی شک یک طرف راضی از دادگاه باز نمی گردد، زیرا اعتقاد دارد رای صادره می بایست به نفع او صادر شود.
جدی ترین چالشی که باعث نارضایتی شاکیان پرونده ها از آرای صادره می شود، نداشتن آگاهی نسبت به روند تحقیقات و صدور رای است. اگر طرفین نسبت به وضعیت شکایت خود آگاهی داشته و مطمئن شوند که شکایتشان به جایی نمی رسد، شاید از مراجعه به دستگاه قضا منصرف شوند یا چنانچه اطمینان یابند حق شان ضایع شده، نسبت به طرح شکایت در مراجع قضایی مصر شوند.
در کشورهای پیشرفته داشتن وکیل از گزینه های اصلی زندگی اشخاص است، در حالی که مردم کشور ما نسبت به داشتن وکیل بی توجه هستند. البته این بی توجهی ریشه های جدی دارد که مهمترین آنها حق الوکاله های سنگینی است که وکلا مطالبه می کنند. امروزه برای یک مشاوره معمولی کوتاه مدت، حداقل باید یک میلیون تومان پرداخت که البته شهرت و سابقه وکیل در تعیین میزان حق الوکاله اهمیت بیشتری دارد.
خوشبختانه بیمه کوثر برای این مهم چاره اندیشی کرده و طرح بیمه انفرادی حامی را با هدف تقویت توان و آگاهی حقوقی مشتریان تعریف کرده است. بیمه کوثر تنها ارائه کننده بیمهنامه هزینههای حقوقی در کشور است که برای اولین بار در صنعت بیمه، طرح بیمه انفرادی حامی هزینههای حقوقی موسوم به دادرس را اجرا می کند.
برای خرید بیمه نامه حامی روال خاصی دنبال نمی شود و متقاضیان خرید این بیمهنامه می توانند پس از دریافت «فرم پیشنهاد بیمهنامۀ حامی» از سرپرستیها و نمایندگیها یا تارنمای شرکت، آن را تکمیل و سپس به نمایندگان فروش یا سرپرستیهای شرکت تحویل می دهند تا باقی روال آن از سوی شرکت بیمه کوثر انجام شود.
همچنین بخوانید : جهش ۸۳ درصدی بیمه کوثر در سال ۱۴۰۴
بیمهنامه اشخاص حقوقی ویژه نهادها، سازمانها، شرکتهای مادر و زیرمجموعههای سازمانی بیمهگزار است که بیمهگزار با خرید این بیمهنامه برای سازمانهای زیرمجموعه خود، آنان را در برابر ریسکهای حقوقی ایمن میکند.
بی شک خریداران بیمه حامی می خواهند بدانند بابت حق بیمه ای که می پردازند، چه خدماتی می توانند دریافت کنند یا پوششهای حامی چیست؟ این بیمهنامه در گام نخست به دنبال پیشگیری از وقوع خطر است؛ یعنی با ارائه بسیاری از پوششها سعی در کاهش احتمال وقوع مشکلها و دعاوی حقوقی دارد. در قالب خرید بیمه نامه حامی استفاده از کتابخانه برخط و مطالعه و بهرهمندی از مقالههای کاربردی حقوقی در موضوعهای فراگیر و لازم قابل دریافت است، مشاوره حضوری و غیرحضوری با وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری طرف قرارداد با شرکت امکان پذیر است، بررسی اسناد و تنظیم قراردادهای تحتپوشش توسط متخصصان شبکه ارائه خدمات صورت می گیرد و در نهایت، در صورت بروز مشکلهای حقوقی و قضایی با سایر افراد جامعه، این بیمهنامه در پی حل اختلاف با بهترین روش است.
آنچه خریداران بیمه نامه حامی از آن بهره مند می شوند، بهترین روش در هر زمینه است که از سوی متخصصان صورت می گیرد. مطالعه و بررسی پرونده، میانجیگری (داوری، مصالحه و …) و تنظیم لایحه و دفاعیه برای ارائه به دادگاه و نمایندگی از جمله مهمترین مواردی است که از سوی متخصصان بیمه کوثر صورت می گیرد.
نکته بسیار مهم این است که در سیر مراحل دعاوی حقوقی و حل اختلاف از طریق مراجع قضایی، ممکن است هزینههایی برای بیمهشدگان بهوجود آید که بیمهنامه حامی برخی از آنها را نیز بر اساس شرایط بیمهنامه جبران میکند که هزینه کارشناسیهای مختلف که دادگاه آن را الزام کرده باشد، هزینههای استفاده از خدمات قضایی مانند ابطال تمبر، بیمه مهندسی و خاص، بیمه هزینههای حقوقی و فرمهای پیشنهاد و خسارت در قالب پوشش حامی پرداخت می شود که بی شک هر کدام عددهای سنگینی است.
رییس اداره بیمه های مسوولیت شرکت بیمه کوثر در رابطه با طرح دادرس گفت: در این طرح تمامی هموطنان گرامی میتوانند به صورت انفرادی یکی از طرحهای پنجگانه را انتخاب و خریداری کرده و از مزایای این بیمهنامه بهرهمند گردند. هر شخص میتواند فارغ از سن، جنسیت، تحصیلات، سابقه قضایی و… بیمهنامه خود را خریداری نماید.
محمد مهدی فتاحیان افزود: این بیمهنامه قابلیت جبران هزینههای حقوقی از جمله مشاوره حقوقی، تنظیم و نظارت بر قراردادها، کارشناسی، تنظیم لایحه و دفاعیه، دادرسی، استخدام وکیل (حق الوکاله) و داوری را دارد و بیمهگزار با پرداخت حقبیمهای اندک میتواند حمایت همه جانبه حقوقی را توسط شبکه ارائه خدمات متخصص و متعهد بیمه کوثر داشته باشد.