مدیرعامل جدید بانک ابزارهای پیشرفت را تشریح کرد

بانک پارسیان بر ریل چابکی، شفافیت و مشتری‌مداری

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

به نقل از پول نیوز، مدتهاست کشور با چالش جدی اقتصاد دولتی دست به گریبان است، چالشی که در تمام زمینه ها از صنعت تا خدمات خودنمایی می کند. رد پای دولت در اقتصاد نه تنها به تضعیف بخش خصوصی منجر شده، بلکه کشور را نیز با چالشهای متعدد درگیر کرده به نوعی که بهانه بدست دشمنان داده تا بنگاههای اقتصادی را به بهانه دولتی بودن، تحریم کند و دست ایران را در انواع فعالیت ها ببندد.

یکی از مهمترین عرصه های فعالیت اقتصادی، نظام بانکی است که بانکهای ایران نیز به واسطه دولتی بودن از تهدید تحریم در امان نیستند. با این وجود بانکهای خصوصی که از بهانه تراشی آمریکا تا حدودی در امان ماندند، دورتر از تهدید تحریم به فعالیت اقتصادی می پردازند و گزینه مناسبی برای تمامی فعالان اقتصادی هستند که نیازمند معاملات در عرصه های جهانی هستند.

یکی از بانکهایی که گزینه قابل قبولی برای فعالیت در عرصه بین المللی محسوب می شود، بانک پارسیان است. این بانک با وجود بهانه جویی هایی که آمریکا علیه نظام بانکی به عمل می آورد، توانسته زیر پرچم خصوصی فعالیت کند.

نکته دیگر اینکه بانک پارسیان می تواند در کنار برخی بانکهای خصوصی، الگویی مناسب برای گریز از اقتصاد دولتی باشد. بی شک زیانهای ناشی از تسلط دولت بر بخشهای گوناگون اقتصاد در سالهای گذشته تاثیرات مخرب خود را بر جای گذاشته که مهمترین آنها، بزرگ شدن دولت و تضعیف بخش خصوصی بوده است.

بانک پارسیان که مدتی درگیر انتخاب مدیری توانمند و مسلط بود، در نهایت و پس از گذشت مدتی با سرپرست، مدیرعاملی توانمند را برگزید، یحیی فروتن که اکنون سکان مدیریت بانک پارسیان را بدست گرفته، برای سیاستگذاری و تشریح اهداف و برنامه های خود، گردهمایی مناطق شمال‌غرب، شمال‌شرق و شعب منتخب این بانک را برگزار کرد و به تشریح رویکردهای راهبردی بانک در این گردهمایی پرداخت.

مدیرعامل بانک  پارسیان چابکی، شفافیت و مشتری‌مداری را محورهای راهبردی بانک در مواجهه با تحولات نوین بانکی دانست و بر اهمیت نقش نظام بانکی در تحولات اقتصادی تاکید کرد.

فروتن با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی کشور و فضای جهانی دستخوش دگرگونی‌های عمیق گفت: بانک‌ها در خط مقدم مواجهه با تغییرات بنیادین اقتصادی قرار دارند و بانک پارسیان نیز با سه متغیر مهم شامل ظهور رقبای جدید، تغییر در رفتار و انتظارات مشتریان و شتاب تحولات دیجیتال روبه‌رو است.

مدیرعامل بانک پارسیان با تاکید بر اینکه ظهور شرکت‌های فین‌تک و نهادهای نوظهور مالی نظم سنتی بازار بانکی را تغییر داده‌اند گفت: این تغییر بازار رقابت را جدی‌تر کرده است.

وی با اعلام اینکه تحول دیجیتال و پیشرفت فناوری موجب تغییر نیازها و انتظارات مشتریان شده و این مساله یکی از چالش‌های اساسی پیش‌روی بانک‌هاست گفت: بانکداری نوین و دیجیتال بخش مهمی از فعالیت بانک‌ها را تشکیل می‌دهد، اما ماموریت اصلی بانک خدمت‌رسانی به مشتریان است؛ بنابراین نوآوری زمانی معنا دارد که در خدمت ارائه خدمات بهتر به مشتریان قرار گیرد.

فروتن بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های بانکی و توانمندسازی کارکنان شعب تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌ها باید به‌طور هدفمند در خدمت شعب و ارتباط مستقیم با مشتری قرار بگیرند.

او بر واگذاری بخشی از برنامه‌ریزی اجرایی به خود شعب تاکید کرد و گفت: این رویکرد راهی برای توسعه بهتر و متناسب با شرایط هر حوزه است.

مدیرعامل بانک پارسیان از تمرکز بانک بر محورهای یاد شده خبر داد و گفت: بانک پارسیان با این رویکرد تلاش می‌کند چالش‌های ناشی از تحولات جدید بانکی را با موفقیت پشت سر گذاشته و جایگاه خود را در محیط رقابتی جدید ارتقا دهد.

فروتن که دانش‌آموخته حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد است و از مدیران باسابقه شبکه بانکی و حوزه‌های مالی و اقتصادی کشور به شمار می‌رود، عضویت در هیات‌مدیره و قائم مقامی مدیرعامل بانک انصار، ریاست هیات‌مدیره شرکت ایرانیان اطلس، ریاست هیات‌مدیره شرکت تحلیلگران هوشمند فناوری اطلاعات امید و رییس هیات مدیره شرکت لیزینگ انصار را در کارنامه خود دارد و با این پیشینه و سیاست های جدیدی که در گردهمایی مناطق شمال‌غرب، شمال‌شرق و شعب منتخب این بانک مطرح کرد، انتظار می رود بانک پارسیان آینده ای درخشان پیش رو داشته باشد و همپای بانک های بزرگ که مورد حمایت دولت هستند، پیش برود. مهمتر آنکه دولت می تواند از ظرفیت بانک پارسیان برای پشت سرگذاشتن بسیاری از مشکلات و موانع بهره بگیرد.