کسب رتبه نخست خدمات پس از فروش کشور نشان می دهد

سایپا در قله رضایتمندی مشتریان

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

 به نقل از پول نیوز، در شرایطی که به اشکال گوناگون مورد تهدید قرار می گیریم و تحریم مهمترین ابزار دشمنان برای فشار آوردن بر مردم ایران است، بنای ایستادن نداریم و با قدرت و سرعت در مسیر پیشرفت گام برمی داریم. اما قرار نیست به هر شرایطی و هر کیفیتی تولید کنیم و مردم ناچار به تحمل باشند.

اگر ادعا داریم تحریم ها بی اثر هستند و توانسته ایم خودکفایی را بخوبی تفسیر و اجرا کنیم، باید هر آنچه نیاز داریم با بهترین کیفیت و به میزان مورد نیاز تولید کنیم.

یکی از محصولاتی که مردم کشور به آن نیاز دارند و مدتهاست بنای توقف واردات آن را در دستور کار قرار داده ایم، خودرو است. اگرچه هنوز خودروسازان نتوانسته اند خودرو مورد نیاز کشور را تولید کنند، اما خودروهایی با کیفیت تولید می شود و از نظر خودرو به هیچ عنوان تحت فشار نیستیم.

اما خودروسازان در عرصه تولید و مونتاژ، با انتقادهایی رو به رو هستند. خودروهایی که تولید می شوند دچار نقص فنی می شوند و شرکتهای خودروساز در زمینه خدمات پس از فروش کمکاری می کنند، رویکردی که باعث می شود خودروها در تعمیرگاه خاک بخورد و مردم در حالی که پول خودرو را داده اند، اما در عمل خودرو ندارند.

البته باید انصاف بخرج داد و نمی توان تمامی خودروسازی ها را با یک چشم نگاه کرد. برای آنکه نظارت جامعی بر عملکرد خودروسازی ها صورت پذیرد، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همانند نظارت بر تمامی کالاها، بر خودروهای تولید داخل نیز نظارت می کند. این دستگاه نظارتی به صورت مستمر عملکرد خود را در قالب گزارهای رسمی اعلام می کند تا از یک سو مردم بدانند نظارت رها نشده و از سوی دیگر شرکتهایی که در وفای به عهد و خدمات پس از فروش، متعهدانه خدمت رسانی می کنند، با شرکتهایی که ضعیف عمل می کنند، تمایز شوند.

همچنین بخوانید : آغاز تولید انبوه کمک‌فنر شاهین در «ایندامین سایپا»

بر اساس آخرین گزارش رسمی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سایپایدک موفق شد با کسب سه ستاره کیفی، رتبه نخست خدمات پس از فروش صنعت خودروی کشور را از آن خود کند.

اگرچه خودروهای تولید سایپا از نظر قیمت و کیفیت جایگاه خوبی دارند و با نگاهی به تعمیرگاهها، متوجه می شویم تعداد ماشین های معیوب بسیار کم است و خودروهایی که به تعمیرگاهها مراجعه می کنند، برای بازدیدهای دوره ای مرتبط با گارانتی است، اما گزارش عملکرد نشان می دهد که این خودروساز در ارایه خدمات پس از فروش بسیار مثبت عمل کرده است.

ادعای کیفیت و رضایتمندی از خودروهای سایپا، با اتکا به گزارش مبتنی بر نظارت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قابل اثبات است. ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بر پایه شاخص‌هایی همچون رضایت‌مندی مشتریان، کیفیت و سرعت ارائه خدمات، دسترسی به قطعات یدکی، عملکرد شبکه نمایندگی‌ها و اثربخشی فرآیندهای پشتیبانی انجام شد که با در نظر گرفتن این خدمات، در مجموع سایپایدک را در جایگاه نخست کشور قرار داده است.

برای اثبات عملکرد خدمات پس از فروش سایپا، کافی است بدانیم سازمان خدمات پس از فروش سایپا با ۵۴۳ نمایندگی در سراسر کشور، ارائه خدمات به محصولات گروه سایپا را بر عهده دارد. این سازمان با اجرای برنامه‌های مدون در راستای اهداف استراتژیک و جلب رضایت مشتریان، توانست با تکیه بر ظرفیت شبکه نمایندگی‌ها و تلاش کارکنان، بالاترین امتیاز ارزیابی را به دست آورد.

سایپایدک به عنوان یک شرکت نوآور دانش‌بنیان و بازوی تخصصی خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، آموزش‌های تخصصی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، جایگاه خود را به عنوان پیشروترین شرکت این حوزه تثبیت کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفظ و ارتقای این موقعیت را در دستور کار دارد.

با توجه به انتقادهایی که نسبت به عملکرد خدمات پس از فروش دیگر شرکتهای خودروساز وجود دارد، لازم است عملکرد سایپا یدک ملاک عمل دیگر شرکتها قرار گیرد تا شاید نارضایتی مردم از دیگر خودروسازان با ارایه خدمات پس از فروش مناسب کاهش یابد.