روابط عمومی بانک سینا در کانون تقدیر، توجه و توقع

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ بازار انتقاد داغ است و گسترش فضای مجازی، انتقاد منصفانه را به تخریب، توهین، جریان سازی و بحران آفرینی تبدیل کرده است. البته انتقاد سالم می تواند زمینه ساز رفع مشکلات شود، اما انتقاد مخرب با هدف زیر سوال بردن عملکرد یک مجموعه، نه تنها یک مجموعه را در بین مردم تخریب می کند، بلکه انگیزه را از کارکنان و مدیریت می گیرد.

از آنجا که تخریب ابعاد داخلی و خارجی بسیاری دارد و در شرایط تحریم می تواند بهانه بدست دشمنان بدهد، اهمیت اطلاع رسانی همواره مورد تاکید قرار گرفته و هر بار که دولتها بدیدار رهبر انقلاب می روند، رهبر انقلاب بر اطلاع رسانی دقیق و ارائه عملکردها اصرار می روزند و تاکید می کنند بسرعت و به صورت گسترده تمامی مجموعه ها اقدامات خود را به مردم ارائه دهند.

از آنجا که انجام هرکاری، مسوول مستقیم دارد، اطلاع رسانی درست، دقیق و بموقع نیز بر عهده روابط عمومی هاست. هر مجموعه ای که مدیر روابط عمومی ناکارآمد و بیگانه با این حوزه داشته باشد، اطلاع رسانی در ضعیف ترین شکل ممکن واقع می شود و هر مجموعه ای که روابط عمومی خوب و مسلطی داشته باشد، نه تنها در بین رقبا، بلکه در بین مردم نیز دیده می شود و برجسته می شود.

اگرچه بانکها یکی از مهمترین مراکز پولی و مالی کشور هستند و افراد حقیقی و حقوقی به این بخش اقتصاد بشدت وابسته هستند، اما همواره مورد انتقاد قرار می گیرند که در بسیاری از موارد این انتقادها غیر منصفانه است. مهمتر انکه بسیاری از بانکها عملکرد خوبی دارند و از رضایت بالای مردم و مشتریان برخوردار هستند.

 

یکی از بانکهای موفقی که در مدت کوتاهی به عالی ترین رتبه های خدمت رسانی دست یافته، بانک سینا است. خوشبختانه در تمامی سالهای گذشته بانک سینا نگاه عمیق و تخصصی به روابط عمومی داشته و همواره مدیرانی کارآمد در این بخش منصوب شده اند. بدلیل اهمیتی که بانک سینا برای روابط عمومی قایل است، برگزاری همایش روسای دوایر روابط عمومی در دستور کار قرار گرفته که سومین همایش روسای دوایر روابط‌عمومی و امور مشتریان مناطق بانک سینا با عنوان روابط‌عمومی پویا بتازگی برگزار شد.

در سومین همایش روسای دوایر روابط عمومی و امور مشتریان ، مدیریت هوشمند ارتباط با مشتری، مشارکت کارآمد در تحقق ارکان راهبردی بانک با حضور رییس و اعضای هیات مدیره، اعضای هیات عامل، مدیران امور و روسای دوایر روابط‌عمومی و امور مشتریان سراسر کشور برگزار شد.

درسومین همایش که با استقبال چشمگیری رو به رو شد، سیاستگذاری و رهنمودهای قابل توجهی صورت گرفت که رییس هیات مدیره بانک سینا به بیان دیدگاه های هیات مدیره نسبت به جایگاه روابط عمومی بانک پرداخت و با تأکید بر نقش راهبردی و کلیدی روابط‌عمومی، این مدیریت را ضامن ایجاد اعتماد و وفادارسازی مشتریان دانست.

محسن خدابخش به دو عنصر کلیدی موفقیت در صنعت بانکداری اشاره کرد و گفت: اعتماد عمومی و وفادارسازی مشتریان دو عامل مهم در این صنعت است، که مبتنی بر ارتباط مطلوب با همه ذی‌نفعان و مشتریان است.

وی تاکید کرد: اگر اعتمادسازی و وفادارسازی مشتریان را در راس فعالیت‌ها قرار دهیم، به 90 درصد اهداف خود دست یافته‌ایم.

رییس هیات مدیره بانک سینا به تشریح سایر وظایف و مأموریت‌های کلیدی روابط عمومی پرداخت و گفت: ارائه تصویر مثبت و یکپارچه از بانک در تمامی زمینه‌ها، پیگیری و رفع سریع نقاط منفی با همکاری واحدهای مرتبط و شناسایی و معرفی موثر محصولات و خدمات بانک به مخاطبان از دیگر وظایف مهم در این حیطه است.

خدابخش ارتباط شفاف و موثر بین مشتریان و مدیران ارشد بانک را وظیفه مهم روابط عمومی دانست و گفت: وظیفه مهم روابط عمومی، ایجاد پل ارتباطی شفاف بین تمامی ذی‌نفعان و مشتریان با مدیران بانک است که باید با انعکاس دقیق افکار عمومی به مدیران، این ارتباط دوسویه را حفظ کرد که این امر قطعا ضامن اعتماد عمومی و وفادارسازی مشتریان خواهد بود.

سخنان رییس هیات مدیره بانک سینا در خصوص جایگاه، عملکرد و انتظارات از روابط عمومی نشان می دهد که تا چه اندازه نسبت به نقش آفرینی و عملکرد روابط عمومی در رده های بالای مدیریتی بانک سینا تسلط وجود دارد.

بیشتربخوانید:

“چت بات” بانک سینا برای پاسخگویی هوشمند به مشتریان

در این مراسم که مدیران ارشد و تصمیم گیران بانک سینا حضور داشتند، مهرداد مرادخانی، مدیر امور حوزه مدیرعامل و روابط عمومی بانک سینا از فرصت بوجود آمده نهایت بهره را برد و به تشریح موقعیت روابط عمومی و نیازهای این اداره برای تقویت عملکرد  پرداخت. مرادخانی نکاتی را در راستای قویت بیش از پیش جایگاه روابط عمومی و امور مشتریان تشریح کرد و گزارشی از عملکرد این حوزه و سیاست های آتی ارائه داد.