عملکرد سال 1403 از سودآوری چشمگیر تا رکوردشکنی های مستمر را نشان می دهد

کارنامه درخشان به‌پرداخت ملت با صعود به قله ها

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ برای آنکه مدیریت، درایت و همکاری اعضای یک مجموعه مشخص شود، بررسی های دوره ای بهترین گزینه است که شرکتهای موفق که دست بالایی در این عرصه دارند، به صورت ماهیانه گزارش عملکرد خود را ارایه می دهند. اما مجمع عمومی، روال قانونی است که در پایان دوره مالی برگزار می شود تا گزارش عملکرد مجموعه به اعضا یا سهامداران ارائه شود. البته این همه ماجرا نیست و بنگاههای اقتصادی بدون توجه به  پایان دوره مالی، در پایان هر سال نیز گزارش عملکرد خود را ارائه می دهند. البته بنگاههایی به این سو حرکت می کنند که کارنامه درخشانی داشته باشند و نگران بازتاب اطلاع رسانی خود نباشند.

کارنامه درخشان

یکی از بنگاههای اقتصادی که در عرصه خدمات مالی کارنامه درخشانی دارد، شرکت به‌پرداخت ملت است که مطابق روال قانوین مجمع عمومی سالیانه خود را با حضور 94,47 درصد سهامداران برگزار کرد. مدیرعامل به‌پرداخت ملت در این مجمع، با بیان این‌که رشد پایدار سهم بازار، گسترش اکوسیستم پذیرندگی، توسعه پرداخت‌های هوشمند و تقویت زیرساخت‌های رمزریال از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت در سال مالی گذشته بوده گفت: به‌پرداخت ملت در سال مالی گذشته رتبه 13 جهانی بر اساس رده‌بندی نیلسون‌ریپورت، انعقاد 16 قرارداد در حوزه پرداخت‌یاری و رمزارزها، افزایش 273هزار پایانه فروشگاهی به ناوگان شرکت و نوسازی 185هزار پایانه فروشگاهی، افزایش 56درصدی درآمد حاصل از فروش شارژ و رشد سهم مبلغی پایانه‌های فروشگاهی به میزان0,36 درصد را بدست آورده است.

محمدمهدی تقی پور با اشاره به اجرای پروژه‌های ملی ریال دیجیتال، کیف پول ایرانسل، سوییچ میرشتاب و ایرمای حاکمیتی گفت: شاپرک2، کهربا، پلپی، صامت، سدرا و قبض توانیر از دیگر پروژه های تاثیرگذار به‌پرداخت ملت بود. وی گفت: «در حوزه سوخت نیز دستاوردهایی همچون IGSR (ارائه خدمات در فضای ابری به جایگاه‌داران سوخت)، بازطراحی و ارتقای امنیت سامانه هوشمند کارت سوخت، نوسازی و تعمیر50هزار ترمینال کارتخوان سوخت، همکاری در هوشمندسازی جایگاه‌های CNG و… داشته‌ایم.»

مدیرعامل به‌پرداخت ملت افزود: در حوزه‌های فناوری اطلاعات، امنیت، مالی و فرایندهای داخلی نیز دستاوردهای بزرگی مانند استقرار سامانه رصد هوشمند ابزارهای مشکوک (رهام) و کسب بالاترین امتیاز (100) از نهاد شاپرک، طراحی و راه‌اندازی مرکز عملیات شبکه (NOC)، پیاده‌سازی شاپرک2 و کهربا، امکان صدور کارت بانکی و کارت هدیه بر روی دستگاه GSS، استقرار مرکز عملیات امنیت SOC، وصول حدود 2هزار میلیارد ریال مطالبات معوق از سازمان تأمین اجتماعی، کاهش 1400میلیارد ریالی هزینه‌های رسید کاغذی و… داشته‌ایم. نکته مهمتر که از جذابیت ویژه ای برای سهامداران برخوردار بود، تصمیم‌گیری درخصوص تقسیم سود بود که 50 درصد از سود حاصله به مبلغ 2,744,000 میلیون ریال ( به ازای هر سهم 343 ریال ) تقسیم و بقیه به حساب سود انباشته منتقل شد. اما این همه ماجرا نبود و علاوه بر اینها اقدامات دیگری صورت گرفته که نیاز به توضیح و تفسیرهای بیشتری دارد.

کمپین فراز

یکی از این اقدامات برگزاری کمپین فراز بود که به پرداخت ملت با هدف قدردانی از تلاش‌های مستمر جایگاه‌داران سوخت، جشنواره ویژه‌ای با عنوان «کمپین افراز» را کلید زد که از 15 بهمن 1403 آغاز و تا 15 فروردین 1404 ادامه خواهد داشت. این جشنواره فرصتی ویژه برای جایگاه‌داران می باشد تا از طریق استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیک «پی استیشن» و «دستگاه‌های کارتخوان به پرداخت ملت» متصل به حساب بانک ملت، علاوه بر تسهیل در انجام تراکنش‌ها، پاداش‌های نقدی دریافت کنند .

جشنواره ” پوز و برد ”

اقدام جالب دیگر به‌پرداخت ملت، برگزاری جشنواره ” پوز و برد ” با شعار “به پرداختی باش” است. در این جشنواره که به‌منظور قدردانی از همراهی پذیرندگان پایانه های فروشگاهی از 15 بهمن 1403 تا 15 فروردین 1404 برگزار می شود، پذیرندگان پایانه های فروشگاهی به پرداخت می‌توانند با افزایش تراکنش‌ها، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه‌کشی‌های روزانه و جوایز نهایی افزایش دهند.

اتصال به فناوری پیشرفته «کهربا»

اقتصاد در بازار رقابت تعریف می شود و برای پیروزی در رقابت، باید به صورت مستمر فناوری و نوآوری را در دستور کار قرار داد، رویکردی که به‌پرداخت ملت با جدیت دنبال می کند. در این رابطه به‌پرداخت ملت پایانه‌های فروشگاهی / کارتخوان ها را ملت به جدیدترین سرویس پرداخت دیجیتال کشور با عنوان «کهربا» (کارت هوشمند همراه بانکی)، مجهز کرد. مشتریان با بهره گیری از کهربا می‌توانند با استفاده از تلفن همراه و بدون نیاز به کارت بانکی، پرداخت‌های خود را انجام دهند. این خدمت نوآورانه با هدف تسهیل در پرداخت الکترونیک، ارتقای امنیت تراکنش‌ها و افزایش سطح سلامت عمومی، ارائه شده  وکاربران با نصب اپلیکیشن پشتیبانی‌کننده از سرویس «کهربا» بر روی تلفن‌های هوشمند و ذخیره اطلاعات کارت بانکی، تنها با نزدیک‌کردن گوشی به دستگاه‌های کارتخوان مجهز به فناوریNFC پرداخت خود را انجام دهند ، همچنین جهت انجام خرید با مبالغ پایین ( کمتر از 2میلیون ریال ) تا سقف 5 تراکنش در روز نیازی به ورود رمز کاربر نیست. از مزایای کلیدی این طرح می‌توان به جلوگیری از کپی‌برداری اطلاعات کارت بانکی، کاهش هزینه‌ها و تعویض کارت و کاهش خطر سرقت یا مفقود شدن کارت بانکی اشاره کرد.

توسعه در قالب همکاری با سیتاد

برای آنکه یک مجموعه بتواند خدمات شایسته ای ارائه دهد، باید به فناوری های نوین مسلح شود، در صورتی که بکارگیری همه آنها بسیار هزینه بر است و چون این مهم به صرفه نیست، استفاده از ظرفیت دیگر شرکتها و دادن خدمات متقابل، هوشمندانه ترین اقدام است. به همین دلیل شاهد همکاری شرکت‌های سیتاد و به‌پرداخت ملت بودیم که با امضای قراردادی جدید، همکاری خود را در حوزه خدمات تراکنشی بر بستر گذرگاه عمومی دولت (PGSB) توسعه دادند. این همکاری افق‌های تازه‌ای برای هم‌افزایی میان فعالان صنعت پرداخت ایجاد خواهد کرد و نه تنها زمینه‌ساز ارائه سرویس‌های مشترک بیشتر خواهد بود، بلکه گامی مهم در جهت دستیابی به فناوری‌های مالی نوین و توسعه زیرساخت‌های مالی کشور محسوب می‌شود. سیتاد به‌عنوان اپراتور اول گذرگاه عمومی خدمات دولت (PGSB)، سرویس‌های موردنیاز شرکت به‌پرداخت ملت را در بستری امن و قابل‌اعتماد ارائه می‌دهد. این همکاری استراتژیک به به‌پرداخت اجازه می‌دهد دامنه خدمات خود را گسترش داده و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، امنیت و میزان موفقیت تراکنش‌ها را افزایش دهد.

برند محبوب مصرف کنندگان

در عرصه اقتصادی گزینه های بسیاری مطرح می شود که مهمترین آنها برند است. برند به اندازه ای اهمیت دارد که نمی توان اهمیت آن را منکر شد. اما برندها هم رتبه دارند که برای رتبه بندی آنها، جشنواره انتخاب برند محبوب برگزار می شود. جالب اینکه «به پرداخت ملت» برای چندمین سال متوالی عنوان بهترین و محبوب ترین برند پایانه های فروشگاهی را بدست آورد و لوح تقدیر و تندیس جشنواره را دریافت کرد. برند محبوب از میان 1500 عنوان متعلق به بیش از 100 گروه کالا و خدمات انتخاب می شود. انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان این جشنواره را برگزار را برگزار می کند و هدف آن، شناسایی و معرفی برندهای قابل وثوق، مطرح و خوشنام از نگاه مصرف کنندگان است. میزان تاثیر گذاری، حسن شهرت، وجاهت ملی و … از مولفه هایی است که مصرف کنندگان را در سالهای متوالی به انتخاب برند «به پرداخت ملت» ترغیب کرده است.

حمایت از امنیت سایبری

اگرچه فعالیت مالی در فضای مجازی اهمیت ویِژه ای دارد، اما سواستفاده از این فضا به چالش جدی تبدیل شده و هر لحظه این نگرانی وجود دارد که نقدینگی موجود در حساب بانکی به یغما برود. اما به‌پرداخت ملت که برای امنیت مشتریان خود و البته جامعه ارزش ویژه ای قایل است، از رویداد فتح پرچم CASH24 با هدف ارتقای دانش و مهارت‌های امنیت سایبری در صنعت پرداخت الکترونیک حمایت کرد. هدف از این رویداد که برای نخستین بار در دو بخش مسابقه CTF و همایش علمی برگزار شد، شناسایی و مقابله با آسیب‌پذیری‌های محصولات نرم‌افزاری و سامانه‌های امنیتی بود. این مسابقه بخش‌های مختلفی ازجمله امنیت برنامه‌های وب و برنامک‌های موبایل، رمزنگاری و مهندسی معکوس و تحلیل جرم‌شناسی دیجیتال را شامل می‌شد.

کارآمدی بیش از 90 درصد کارتخوان‌ها

شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) به عنوان معتبرترین مرجع بررسی عملکرد شرکتهای پرداخت، گزارش هایی ماهیانه منتشر می کند تا عملکرد شرکتها را مورد ارزیابی قرار دهد. جالب اینکه در تمامی گزارشهای شاپرک به‌پرداخت ملت در صدر قرار دارد. شاپرک در گزارشی جامع و پس از بررسی عملکرد شرکتهای پرداخت، از سرآمدی‌ به‌پرداخت ملت خبر داد و اعلام کرد: ثبت پایین‌ترین تعداد «کارتخوان‌های کم‌تراکنش و فاقد تراکنش» از کل کارتخوان‌های فعال سیستمی متعلق به شرکت به‌پرداخت ملت است. به عبارت بهتر 90.22 درصد کارتخوان‌های شرکت به‌پرداخت ملت کارآمد هستند، در حالی که تعداد کارتخوان‌های کم‌تراکنش و فاقد تراکنش در هیچ‌یک از شرکت‌های حوزه پرداخت، به زیر 10 درصد نرسیده است.

بزرگترین میزبان تراکنش

البته گزینه های دیگری نیز به‌پرداخت ملت را در صدر قرار می دهد که تراکنش ابزار پذیرش اینترنتی و تراکنش ابزار پذیرش موبایلی از آن جمله است، گزینه هایی که همواره به‌پرداخت ملت در صدر آنها قرار دارد. همچنین در تعداد تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ نیز به‌پرداخت ملت با بیشترین حجم از این‌گونه تراکنش‌ها، خدمت ارائه داده است.

اجرای «ریال دیجیتال» در کیش

مدتهاست رمزارز از جمله ارز دیجیتال جایگاه ویژه ای در جهان دارد در حالی که  هنوز قانونی برای آن در کشور ما وجود ندارد. اما به هر حال بانک مرکزی با تعریف ریال دیجیتال، به این عرصه ورود کرد. اما اجرای آن هنوز گسترده نشده و چند بانک انگشت شمار مسوول اجرای آن شده اند که بانک ملت در صدر آنها قرار دارد. بدلیل تاثیرگذاری شرکت به‌پرداخت ملت در نظام پرداخت و ارتباط مالی زیادی که با مردم دارد، پروژه بانک ملت برای عملیات سازی ریال دیجیتال در دستور کار قرار گرفت. برای انجام این مهم نمایشگاه بانک، بورس و بیمه در کیش بهترین فرصت بود که با اعلام رسمی، از ابتدای خرداد 1403 با همکاری به‌پرداخت ملت وارد فاز عملیاتی شد. به‌پرداخت ملت برای اجرای این طرح 815 پایانه فروش قدیمی را نوسازی و نرم‌افزار 1482 پایانه فروش را در کیش به‌روزرسانی کرد. همچنین در بخش فنی، نرم‌افزار سکه به‌عنوان سکوی ارائه خدمت کیف پول ریال دیجیتال به‌روزرسانی و در دو نسخه اندروید و IOS در بازارچه‌های نرم‌افزاری منتشر و سامانه «به‌پرداخت من» به‌عنوان سکوی ارائه خدمات کیف پول ریال دیجیتال تجاری به پذیرندگان به‌روزرسانی شد.

ورود به الکامپ با ریال دیجیتال

به‌پرداخت ملت از هر فرصتی برای خودنمایی و جذب مشتری بیشتر بهره می گیرد که نمایشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. به همین دلیل با محصول جدید کیف پول ریال دیجیتال و دیگر محصولات متنوع در حوزه پرداخت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ حضور ‏یافت. به‌پرداخت ملت با ارائه محصول نوآورانه کیف پول ریال دیجیتال به بازار پرداخت کشور در راستای بازآفرینی نقش اسکناس به شکل الکترونیکی در پرداخت‌های خرد کشور و با معرفی دیگر محصولات و نوآوری‌های خود درنمایشگاه الکامپ حضور یافت. به‌پرداخت ملت علاوه بر جذب مشتریان جدید در الکامپ، بدنبال فرهنگ سازی و ترویج استفاده از ریال دیجیتال بود که موفقیت های چشمگیری بدست آورد.

بیشتربخوانید:

رشد روز افزون «به پرداخت ملت» با تکیه بر فناوری‌های روز

سامانه فروش اقساطی تاپ لند

بی ثباتی اقتصادی جدی ترین چالش است. افزایش روزافزون قیمت دلار، بی ارزش شدن پول ملی را رقم زده و بحران جدی برای حقوق بگیران را باعث شده، به نوعی که حقوق بگیران تنها می توانند هزینه های روزمره زندگی خود را تامین کنند و در صورتی که یکی از لوازم خانگی با مشکل رو به رو شود، امکان خرید با این قیمت های نجومی را ندارند. در این شرایط خرید اقساطی بهترین گزینه است اما مشکل اینجاست که فروش اقساطی نیز چالش های خاص خودش را دارد. به همین دلیل به‌پرداخت ملت تفاهم نامه ای با صندوق توسعه فناوری‌های نوین امضا کرد و بر مبنای آن از سامانه فروش اقساطی در زمینه گستردگی خدمات و افزایش ارزش افزوده پذیرندگان رونمایی کرد. این سامانه مبتنی بر پلتفرم فروش اقساطی صندوق توسعه فناوری‌های نوین با نام تاپ‌لِند است که برای ارائه خدمات به پذیرندگان به‌پرداخت ملت و بانک ملت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. تاپ‌لند بستر مناسبی برای فروش اقساطی محصولات مختلف ایجاد کرده که برای تمام فرایندهای لازم پیاده سازی شده است.

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

آخرین اخبار سایت