اشتراک گذاری :
خبرداری؟ از آلودگی هوا تا ترافیک، از هزینه درمان تا هزینه حمل و نقل، از جان باختن تا کشتن زمان و خلاصه بسیاری تهدیدهای دیگر به صورت مستمر زندگی انسانها را تهدید می کند. کافی است پایتان را از خانه یا محل کار بیرون بگذارید، رفتن با خودتان و برگشتن با خداست. این تنها بخشی از چالشهای قابل لمس است و اصل ماجرا که ویران کردن روح و روان را رقم می زند، شاید به ظاهر دیده نشود، اما مادر تمامی دردها و بیماری هاست. بدتر آنکه فشارهای روحی و روانی باعث رفتارهایی می شود که روابط انسانی از محیط کار تا کانون خانواده را تهدید می کند و بسیاری از تنش ها و درگیری ها، در نتیجه چالش های روحی و روانی رقم می خورد.
انسان با درک از تبعات تهدیدهای آشکار و پنهان که جان و مال او را تهدید می کند، مدتهاست برای رهایی از این چالش ها، اندیشمندانه ورود کرده و به این نتیجه رسیده که باید حضور در فضای فیزیکی را به حداقل ممکن کاهش دهد. بدین منظور فضای مجازی را راه اندازی کرد تا بسیاری از کارهای روزمره را در فضای مجازی انجام دهد. اولین و مهمترین گامی که انسان برداشت، حذف پول و جایگزین کردن کارت بانکی بود. در قالب این رویکرد، انسان نیاز به رفت و آمد به بانک را حذف کرد و همه ارتباطات بانکی را در رایانه و گوشی تلفن همراه انجام داد.
اما برای نقل و انتقال پول هنگام خرید هر کالا یا خدمات، کارت عابر بانک را اختراع کرد و برای آنکه بتواند این کارت را بخواند، دستگاه کارتخوان را اختراع کرد. اما دستگاههای کارتخوان نیازمند متولی بود که شرکتهای بسیاری تولیت کارتخوان را بر عهده گرفتند. افزایش تعداد شرکتهای کارتخوان، بازار رقابت را داغ کرد و شرکتها با ارایه خدمات بهتر و متنوع تر، یکه تاز عرصه این رقابت شدند که شرکت بهپرداخت ملت از هنگامی که پا به عرصه گذاشت، سعی کرد نقش ویژه ای در این عرصه ایفا کند.
از آنجا که مدیریت نقش تعیین کننده ای در موفقیت شرکتها ایفا می کند، محمدمهدی تقی پور اهمیت نقش مدیریت در ارایه خدمات بهتر را به نمایش گذاشت که ارتقای جایگاه و رتبه را در بین رقبا رقم زد. اما این ارتقای جایگاه از سوی شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) اعلام شد. شاپرک که مسوولیت مستقیم بررسی عملکرد شرکتهای خدمات رسان را بر عهده دارد، به صورت مستمر و ماهیانه گزارش عملکرد این شرکتها را به صورت مستند منتشر می کند در یکصد و چهاردهمین گزارش اقتصادی شاپرک، شرکت بهپرداخت ملت با میزبانی 18.96 درصد از مبالغ تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی، صدرنشینی خود را در پوشش مبلغی این ابزار پذیرش، در آذرماه 1403 حفظ کرد و با پشتیبانی 38.85 درصد از تعداد تراکنشهای اینترنتی، جایگاه نخست خود در این شاخص را در نهمین ماه سال جاری تثبیت کرد.
نکته دیگر حضور بهپرداخت ملت در گوشی های تلفن همراه است. از آنجا که این شرکت انواع خدمات را با بهترین کیفیت ارایه می دهد، کاربران گوشی های تلفن همراه پس از بررسی عملکرد شرکتها، بهپرداخت ملت را به عنوان شرکت برتر برگزیدند. این رویکرد مردمی باعث شد تا بهپرداخت ملت با پشتیبانی 48.36 درصد از مبالغ و 46.01 درصد از تعداد تراکنشهای موبایلی، بالاترین مبلغ و تعداد تراکنشهای این ابزار پذیرش را در ماه گذشته پوشش دهد و موفق به افزایش 0.63 درصدی سهم خود از میزبانی مبالغ ابزار پذیرش موبایلی شد که بالاترین میزان رشد در میان شرکتهای پرداخت الکترونیک محسوب میشود.
بهپرداخت ملت در سهم پشتیبانی از تعداد تراکنشهای ابزار پذیرش موبایلی و مبالغ و تعداد تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی نیز بسیار تاثیرگذار بود به نوعی که به ترتیب رشد 0.62 درصدی، 0.35 درصدی و 0.12 درصدی را به ثبت رسانده است.
مدتهاست مردم برای پرداخت انواع قبوض به سراغ بانکها نمی روند و در صف صندوق نمی ایستند، بلکه این مهم را با استفاده از فضای مجازی انجام می دهند. در این عرصه نیز شرکت بهپرداخت ملت مورد اقبال عمومی قرار گرفت و علاوه بر کسب سهم نخست 25.45 درصدی از تعداد تراکنشهای پرداخت قبض و خرید شارژ، موفق به ثبت بالاترین رشد در این شاخص، به میزان 0.56 درصد شده است.
بهپرداخت ملت در حالی موفق به رشد 0.21 درصدی سهم خود از تعداد تراکنشهای خرید شد که با تحقق رشد چشمگیر 1.01 درصدی در سهم خود از مبلغ تراکنشهای پرداخت قبض و خرید شارژ، رکورددار رشد این شاخص در آذر امسال شد.
بهپرداخت ملت همچنین ضمن افزایش سهم خود از تعداد دو ابزار پذیرش «فعال سیستمی» شامل کارتخوان فروشگاهی و اینترنتی به میزان 0.38 درصد و 0.09 درصد، سهم خود از تعداد ابزار پذیرش «تراکنشدار» کارتخوان فروشگاهی را نیز با رشد 0.22 درصدی همراه کرده است.