معاون تجارت و خدمات وزارت صمت:

۱۲۰ همت، اعتبار از طریق پتروشیمی‌ها به زنجیره تولید پایین دستی تزریق می‌شود ( + فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، گفت: طی تفاهمنامه ای، فروش مواد اولیه به صورت اعتباری توسط صنایع پتروشیمی انجام خواهد شد ولی صنایع پایین دست نیز باید به مشتریان بعدی خود اعتباری بفروشند.

 

مهندس علیرضا شاهمیرزایی در نخستین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی، افزود: با توجه به تفاهم منعقد شده با شرکت صنایع ملی پتروشیمی، بیش از ۱۲۰ همت در سال جاری، اعتبار از طریق پتروشیمی‌های بزرگ کشور به زنجیره تولید پایین دستی تا مصرف کننده نهایی خواهد رسید. در سال گذشته، این عدد ۸۰ همت بود که کار بزرگی بود و از پتروشیمی تقدیر میکنیم. ولی امسال علاوه بر رشد بیشتر، بصورت زنجیره ای نیز انجام خواهد شد و باعث میشود قدرت خرید مردم افزایش یابد.

معاون وزیر صمت افزود: طی این تفاهمنامه، فروش مواد اولیه به صورت اعتباری توسط صنایع پتروشیمی انجام خواهد شد ولی صنایع پایین دست نیز باید به مشتریان بعدی خود اعتباری بفروشند و میزان فروش اعتباری آنها است که سهمیه خرید اعتباری آنها را تعیین می‌کند.

 

شاهمیرزایی ضمن تاکید بر اینکه ، گفت: در دولت سیزدهم، تامین مالی زنجیره ای رشد زیادی دادشته است و همچنان جای رشد بسیار بیشتری وجود دارد و علاوه بر تکمیل زنجیره ها، باید فروش اعتباری را تا سطح خانوار و مصرف کننده نهایی گسترش دهیم.

 

معاون وزیر صمت افزود: مهم‌ترین ویژگی این تامین مالی زنجیره مولد این است که به صورت اعتباری و با سود صفر درصد است ولذا نسبت به تامین مالی بانکی که متاسفانه سودها به بالای ۳۰درصد رسیده بسیار متفاوت است. این روش باعث می‌شود اعتبار صرفا در زنجیره مولد منتقل شود و لذا تورمزا نیست.

 

بیشتر بخوانید: در دولت سیزدهم هیچ کارخانه‌ای توسط بانک‌ها تعطیل نشد (+ فیلم)

 

وی افزود: مشکل تورم و تولید باید همزمان حل شود و ما باید هم رشد اقتصادی و هم جلوگیری از رشد تورم داشته باشیم و این فقط زمانی ممکن است که تامین مالی هم در زنجیره تولید و هم در بخش مصرف‌کننده اتفاق بیفتد و این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که ناترازی جیب مردم برطرف شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

آخرین اخبار سایت