گام پرقدرت مجتمع صنعتی اسفراین برای خودکفایی در تولید قطعات صنعتی (+ فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین گفت: مجتمع صنعتی اسفراین یکی از منحصربه‌فردترین تولید کننده قطعات سنگین، فورج و آهنگری در ایران است. به دلیل تجهیزات خاص، این مجتمع قادر است کلیه سفارشات محدود را به اندازه‌ای که مشتری سفارش می‌دهد تولید و به سرانجام برساند.
مهندس علیرضا ارغائی افزود: عمده سفارشاتی که به شرکت داده می‌شود از نوع دانش‌بنیان است که برای اولین بار اتفاق می‌افتد و دانش فنی هیچ کدام از آن‌ها وارداتی نیست.

 

وی ادامه داد: کار اصلی این شرکت به دست آوردن دانش فنی تولید قطعات است که این قطعات عمدتا در صنایع سنگین کشور کارایی دارند.

 

مدیرعامل اسفراین اظهار کرد: حدود 2 تا 3 سال تهیه این دانش فنی به طول می‌انجامد که تا به امروز همه آن‌ها موفق بودند و ما توانستیم جلوی خروج صدها میلیون دلار ارز از کشور را بگیریم؛ بدون اینکه جلب توجه کنیم و دیده بشویم.

 

ارغائی افزود: سفارشات ما عمدتا در بخش های مختلفی مثل نفت و گاز، معدن، فولاد و صنایع ریلی بوده است. همگی سفارشات به صورت تکی و عمدتا قطعات یدکی هستند که مورد استفاده در کارخانه‌ها است.

وی اظهار کرد: در طول عملیات ساخت، این قطعات بروزآوری می‌شوند و از نظر دانش فنی و بهره وری، کارایی آن‌ها را بالاتر می‌بریم.

 

مدیرعامل اسفراین گفت: با توجه به شعار سال و توصیه‌های مقام معظم رهبری، بخش دولتی باید از انحصار خارج شود و باید از توانمندی‌های دیگر کشور نیز استفاده شود که ما این کار را با تشکیل کنسرسیوم با بخش خصوصی کرده‌ایم.

 

ارغائی ادامه داد: در این کنسرسیوم بخشی از کاراهای سنگین در خود کارخانه انجام می‌شود و بخش دیگر آن به شرکت‌های دیگر با توجه به تخصص آن‌ها واگذار می‌شود و در نهایت قطعه نهایی به دست مشتری می‌رسد.

 

وی گفت: مراحل اولیه ورود شرکت به بورس انجام شده که این مشارکت عام را به دنبال خواهد داشت و یکی از مهمترین دستاوردهای امسال شرکت موضوع ورود به بازار سرمایه است که نتیجه آن در سال آینده دیده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

آخرین اخبار سایت