کیش اینوکس 2024؛ نقطه عطفی برای شکوفایی اقتصاد کشور (+ فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ آبان ماه امسال جزیره کیش میزبان یازدهمین دوره نمایشگاه کیش اینوکس خواهد بود و  فعالان عرصه بانک، بورس و بیمه بار دیگر دور هم جمع می‌شوند.

 

سالی که با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر انقلاب نامگذاری شده است؛ برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به دلیل حضور گسترده بخش خصوصی، می‌تواند در تحقق این شعار نقش آفرینی کند.

 

رویداد کیش اینوکس در طول سال‌های برگزاری با برخورداری از حمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها، سازمان ها و بنگاه‌ های اقتصادی، بخش های دولتی و خصوصی و همچنین مشارکت کنندگان بین المللی و با حضور نخبگان اقتصادی کشور به محلی جهت ارائه تصویری کامل از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و شرایط کلان اقتصاد کشور، تقارن و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی داخلی و بین‌المللی و برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات روز اقتصادی در ابعاد کشوری و جهانی تبدیل گردیده است.

 

چرا برگزاری کیش اینوکس اهمیت دارد؟

اقتصاد ایران طی سالیان گذشته تحت تاثیر ناترازی‌ها و نوسانات شدید قرار گرفته است که حل این مسائل و عبور از بحران های ناشی از آن نیازمند همت و عزم ملی و تغییرات اساسی در رویکردهای اقتصادی حاکمیت است. کم توجهی به اصلاحات اقتصادی در سال های گذشته در کنار فشارهای ناشی از تهدیدهای بین المللی منجر به تشدید حرکت موتورهای تورم‌زا، افزایش رشد نقدینگی و کاهش نرخ رشد اقتصادی شده است.

مهار تورم، زمینه‌ساز ایجاد ثبات در اقتصاد کشور، افزایش سرمایه‌گذاری و رشد تولید داخلی، افزایش اشتغال و در نهایت رونق اقتصادی خواهد گردید که این نشان از شناسایی یکی از اصلی‌ترین گلوگاه‌ها و هدایت سیستم اقتصادی به سمت برنامه‌ریزی و تلاش جهت اصلاح ساختارها است.

بدون شک حضور فعالان اقتصادی کشورهای دیگر در این گردهمایی می‌تواند بر اقتصاد کشور ما تاثیرگذار باشد.

 

 

اهداف کیش اینوکس چیست؟

ارائه آخرین دستاوردها و ابزارهای نوین تامین مالی و آخرین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و بررسی آخرین دستاوردهای صنعت مالی کشور یکی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

از سوی دیگر تسهیل ارتباط بین کسب و کارهای بازار سرمایه و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های کشور یکی دیگر از اعداف کیش اینوکس 2024 است.

ایجاد هم افزایی بین فعالان اقتصادی کشور در راستای رفع چالش‌ها وبهره برداری ازظرفیت‌های موجود در توسعه اقتصادی کشور در شرایط اقتصادی فعلی نیز یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه است.

 

چرا کیش؟

کیش اینوکس به عنوان بزرگترین رویداد اقتصادی کشور، فرصت خوبی برای معرفی مزییت‌ها مناطق آزاد و تبیین واقعیت‌های این مناطق است.

 

این نمایشگاها از نظر ماهیت و جنس برگزاری موثرترین و تخصصی‌ترین نمایشگاه حوزه های مالی و پولی کشور است. این نمایشگاه محلی برای حضور بخش خصوصی در کنار دولت و حاکمیت به عنوان مهمترین بازیگردان‌های اقتصادی کشور است.

 

به واسطه کنار هم قرار گرفتن دولت و بخش خصوصی، کارشناسان و صاحبنظران هر دو حوزه نیز می‌توانند در تعامل با یکدیگر و برگزاری نشست‌ها (B۲G ) و ( B۲B) به راهکارها و راهبردهای خوبی دست یابند.

 

در حوزه گردشگری نیز برگزاری این نمایشگاه می تواند به گردش چرخ های اقتصادی و فعال شدن زنجیره خدمات گردشگری جزیره کمک کند.

 

ماحصل یک دهه برگزاری کیش اینوکس چه بود؟

در طول سال های اخیر اقتصاد ایران با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی نظیر تحریم های بین المللی، تورم مزمن، کندی رشد صادرات غیر نفتی در مقایسه با مقیاس جهانی، بی توجهی به مزیت‌های نسبی نقش و جایگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وضعیت بازار سرمایه، مسائل مرتبط با FATF ،چگونگی پیوندها و همکاری های راهبردی و اقتصادی با کشورهای دیگر، نقش نظام بانکی در توسعه اقتصادی کشور و ضرورت اصلاح سیستم بانکی کشور، سیاستهای اقتصاد مقاومتی، اصلاح نظام درآمدی دولت، اقتصاد دانش بنیان، چگونگی دستیابی به حکمرانی مطلوب اقتصادی و توسعه کارآفرینی و ده ها مسئله کلان دیگر مواجه بوده است.

رویداد کیش اینوکس در طول سنوات گذشته همواره بر آن بوده تا از فرصت حضور دست اندرکاران و کارشناسان اقتصادی داخلی و بین المللی و محیط تخصصی رویداد بهره برداری کرده و به تحلیل و بررسی این فرصت ها و چالش‌ها و دستیابی به پاسخ‌های مناسب به مسائل کلان اقتصادی کشور باشد.

رویداد کیش اینوکس در طول یک دهه فعالیت خود سه مقطع حساس را پشت سر گذاشته است. سال ۱۳۹۴ و اولین سال برگزاری رویدادی جدید در حوزه بازار سرمایه و بازار پولی و مالی کشور در فضایی متفاوت و آشنایی فعالان این حوزه با رویداد جدید اقتصادی کشور  سال ۱۳۹۸ و جشن پنجمین سال برگزاری رویداد که نشان از تداوم برگزاری رویداد و  رسمیت یافتن رویداد KISH INVEX به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رویدادهای اقتصادی کشور همزمان با برندینگ داخلی و بین المللی داشت. سال ۱۴۰۲ و دهمین سال برگزاری رویداد که بنا بر نظر سنجی های به عمل آمده بزرگترین و پرمحتوا ترین رویداد کیش اینوکس از بدو تاسیس رویداد محسوب شد.

 

حضور استادان و پیشکسوتان حوزه اقتصاد

در کیش اینوکس، امسال هم مثل هر سال شاهد برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلف خواهیم بود که در طی برگزاری آن‌ها استادان و فعالان اقتصادی برجسته حضور خواهند یافت و نظرات و پیشنهادات خود را درباره آخرین تحولات حوزه اقتصاد در اختیار فعالان خواهند گذاشت.

نشست‌های تخصصی که در حاشیه این رویداد مهم و موثر برگزار می‌شود می‌تواند به تولید محتوا و آگاهی بخشی مهمی منجر شده و کانونی برای ارتباطات موثر حاضران بدل شود.

موضوعات و بحث‌هــای مطرح شده در این رویداد در درجـه اول بـر نقـش بنگاه‌ها و مؤسسـات مالی متمرکز اسـت، تـا مداخلات سیاسـتگذار. قـدرت پیشـبرد پیشـرفت اقتصـادی در دسـتان کسب وکارها اسـت و مؤسسات مالی نقشی اساسی در تسـهیل ایـن امـر ایفا می‌کننـد.

 

نشست‌های این رویداد بررسی می‌کنند کــه چگونه مؤسســات مالی می‌توانند در همین شــرایط دشوار تحریم و رکود، بـه کسـب وکارها کمک کرده و بـه عنـوان شـرکای رشـد و توسـعه خدمت کنند. در ایـن دوران سـخت، مؤسسات مالی ناچارند راه‌حل‌های نوآورانه، تخصیص کارآمد منابع و مدیریـت ریسـک مؤثـر ارائه دهند.

امید است که با برگزاری چنین مراسمی شاهد شکوفایی و توسعه در بخش اقتصاد و سرمایه‌گذاری در کشورمان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *