کوتاه آمدن لینکدین در برابر اتحادیه اروپا 

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ لینکدین تبلیغات هدفمند خود برای کاربران اتحادیه اروپا را در راستای تبعیت از قوانین این اتحادیه، غیرفعال کرد.

به گزارش خبرداری به نقل از فارس، پلتفرم لینکدین متعلق به مایکروسافت، ابزاری که با استفاده از آن داده‌های شخصی حساس کاربران را جهت تبلیغات هدفمند جمع آوری می‌کرده متوقف کرده است. این‌کار برای مطابقت با قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا انجام شده‌است. اقدام این شرکت به دنبال شکایت سازمان‌ جامعه مدنی به کمیسیون اروپا، که به عنوان ناظر فناوری برای بلوک 27 کشور عضو نیز عمل می‌کند، صورت گرفت.بر اساس قانون خدمات دیجیتال، پلتفرم‌های آنلاین موظفند به کاربران کنترل بیشتری روی استفاده از داده‌هایشان بدهند.

بر اساس قانون اروپا شرکت‌ها مجاز به استفاده از اطلاعات شخصی حساس مانند نژاد یا عقاید سیاسی برای تبلیغات هدفمند خود نیستند.پاتریک کوریگان معاون لینکدین طی پستی گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم این ابزارها را با حذف توانایی ایجاد مخاطبان تبلیغاتی در اروپا، غیرفعال کنیم.»او گفت: «ما این تغییر را برای جلوگیری از هرگونه تصور غلط مبنی بر اینکه تبلیغات برای اعضای اروپایی لینکین می‌تواند به طور غیرمستقیم بر اساس داده‌های خاص یا پروفایل مرتبط هدف قرار گیرد، ایجاد کردیم.»

تیری برتون، رئیس بخش صنعت اتحادیه اروپا از این اقدام استقبال کرد.او در بیانیه ای گفت: «کمیسیون اجرای مؤثر تعهد عمومی لینکدین را برای اطمینان از انطباق کامل با قانون خدمات دیجیتال نظارت خواهد کرد.»بر اساس قانون خدمات دیجیتال اروپا غول‌های فناوری مانند گوگل، فیسبوک، آمازون و غیره باید از قوانین گسترده‌ای پیروی کنند که از نظر قانونی پلتفرم‌های آنلاین را در قبال محتوای پست شده در آنها مسئول می‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *