مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشورخبرداد:

واردات گوشت گوسفندی همچنان ادامه دارد

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: اکنون در میادین دام بره نر پروار زنده هر کیلو ۲۶۰ هزار تا ۲۷۰ هزار تومان قیمت دارد و قیمت گوشت گوسفندی لاشه درب کشتارگاه بین ۵۷۰ هزار تا ۵۸۰ هزار تومان است.
 

به گزارش خبرداری به نقل از ایلنا، افشین صدردادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: بازار گوشت قرمز روزهای باثباتی را تجربه می‌کند و دلیل اصلی این امر اینست که در فصل تولید به سر می‌بریم و در کمیت دام‌ها با افزایش روبه‌رو‌ هستیم.

 

وی افزود: براساس گزارش مرکز آمار ایران در پایان زمستان ۱۴۰۲، ۷۱ میلیون راس دام سبک در کشور وجود داشته که ۴۰ میلیون راس را دام‌های بالای یک سال و ۳۰ میلیون راس را دام‌های زیر یک سال تشکیل می‌دهند. اینها قابلیت این را دارند که وارد سیکل پروار شوند و یا به گله‌های مولد ورود پیدا کنند.

 

صدر دادرس در تشریح قیمت دام زنده و لاشه آن گفت: اکنون در میادین دام بره نر پروار زنده هر کیلو ۲۶۰ هزار تا ۲۷۰ هزار تومان قیمت دارد و قیمت گوشت گوسفندی لاشه درب کشتارگاه بین ۵۷۰ هزار تا ۵۸۰ هزار تومان است.

 

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در ادامه به اتخاذ رویکرد تقویت تولید در مقابل واردات در سال جاری تاکید کرد و گفت: در بیش از یک ماه و نیم گذشته از سال ۱۴۰۳ گفته‌های مقامات مسئول در وزارت جهاد کشاورزی حاکی از تداوم واردات گوشت قرمز در سال جاری همچون سال گذشته و تامین ارز برای واردات این کالا بوده است.

 

وی تصریح کرد: این گزاره‌ها سیگنال‌های تضعیف تولید را برای تولیدکنندگان دربردارد در حالی که تامین دام از مسیر تولید داخل به جای واردات فرصت مناسبی است که ایشان در تحقق شعار سال از آن بهره ببرند.

 

صدردادرس اظهار کرد: ناگفته نماند که معاونت امور دام وزارتخانه در جایگاه متولی تولید برای این امر برنامه دارد اما برای تحقق جهش تولید به همکاری معاونت بازرگانی و بازارسازی تولید داخل نیاز است.

 

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور خاطرنشان کرد: تولیدکننده داخلی با هدف تامین تقاضای بازار تولید می‌کند و در شرایطی که کاهش قدرت خرید مردم به افت تقاضا در بازار بینجامد تولید متوقف می‌شود بنابراین در این برهه از معاونت بازرگانی وزارت جهاد انتظار می‌رود که به ایجاد تقاضا برای گوشت تولید داخل اهتمام بورزد و راهکارهای مقتضی را پیدا و به دولت ارائه کند، اتفاقی که تاکنون در حوزه بازرگانی وزارتخانه شاهد آن نبوده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *