هموارسازی مسیر برای حضور سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد قشم

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ منطقه آزاد قشم، یکی از مهمترین مناطق آزاد ایران به شمار می‌رود که با توجه به وضعیت استراتژیک مهمی که دارد، همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده است.

 

این منطقه حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره قشم را شامل می‌شود که به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال به جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق به غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

 

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

 

مسئولان منطقه آزاد قشم همیشه درتلاش بوده‌اند که موانع را از سر راه سرمایه‌گذاران در این منطقه بردارند تا این مسیر برای حضور آن‌ها هموار شود.

 

تا به حال بسته‌های زیادی مطابق با وضعیت منطقه آزاد قشم به سرمایه‌گذاران معرفی شده است که با توجه به موقعیت زمانی هر کدام، مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. به تازگی نیز مسئولان این منطقه از معرفی 30 بسته جدید صحبت کردند که سرمایه‌گذاران می‌توانند از این بسته‌ها استفاده کرده و در این منطقه آزاد، سرمایه‌گذاری کنند.

 

به گفته مسئولان منطقه آزاد قشم، بیشتر این بسته‌ها در حوزه گردشگری برای معرفی به متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم است که با هدف گذاری صورت گرفته روند‌های ادارای اضافی حذف شده و شاهد تسهیل و کوتاه سازی فرآیند‌های سرمایه گذاری دراین منطقه خواهیم بود.

 

بیشتر بخوانید: قشم می‌تواند به عنوان الگو در ایران اسلامی معرفی شود

 

پیش از این مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از بهره برداری ۵۴ طرح در حوزه‌های مختلف صنعتی و گردشگری در سال گذشته خبر داده و گفته بود: در این مدت ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، نفت و انرژی، شیلات، کشاورزی و گردشگری آماده شده و از طریق انتشار در رسانه‌ها و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

 

قشم به جزیره فناور تبدیل می‌شود

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم موضوع تبدیل شدن جزیره به عنوان جزیره فناور و نوآور به جد دنبال می‌شود و امیدواریم تا پایان سال جذب چند شرکت سرمایه‌گذار بزرگ خارجی نیز محیا شود.

یاسر سلیمانی از راه اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری خبرداد و گفت: از سوی دیگر راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری که تا به حال مقفول مانده است؛ امیدواریم به زودی بهره برداری شود تا به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بهتر یاری رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *