همه در خدمت میراث فرهنگی؛ هر ایرانی یک خَیِّر

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ انجمن خیرین میراث‌فرهنگی با حضور  ۵٠٠ نیکوکار خَیّر، از هنرمندان و کارآفرینان و میراث‌دوستان آغاز به کار کرد.

انجمن خیرین میراث‌فرهنگی شامگاه چهارم آذرماه باحضور سید عزت الله ضرغامی وزیر ، علی دارابی قایم مقام وزیر و بیش از ۵٠٠ نیکوکار خیر، از هنرمندان و کارآفرینان و میراث دوستان به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

ایمان عتیقی کارآفرین و خیر (مدیرعامل شرکت گل‌گهر) در این مراسم اظهار داشت: بدون‌شک این مجمع می‌تواند جزو اتفاقات خوب سال ۱۴۰۲ برای کشور و میراث‌فرهنگی ایران است.
وی با بیان اینکه گل‌گهر هم در بحث میراث‌فرهنگی و هم گردشگری اقدامات خوبی داشته است، گفت: ما امسال حدود ۱۰۰ میلیارد برای مرمت بناهای تاریخی هزینه کردیم، اکثر دوستان در بحث میراث کارهای خیر انجام داده‌اند و بنده هم لذت این کار را چشیده‌ام، هیچ لذتی بالاتر از این نیست که مردم بیایند و به در و دیوار یک بنای تاریخی نگاه کنند و در مورد آن حرف بزنند.
عتیقی گفت: بارها و بارها در تاریکی ایستاده‌ام و مردمی را دیده ام که راجع به یک بنای تاریخی صحبت می‌کنند یا با لبی خندان در حال استفاده از محیط‌های گردشگری هستند. در حال حاضر بزرگترین پارک گردشگری جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت گل‌گهر به اتمام رسیده است که از همین‌جا از همه دوستان دعوت می‌کنم که از این پارک دیدن کنند.

در کار خیر هزینه کنیم
فضل‌الله جواهری کارآفرین و خیر گفت: این انجمن خیرین میراث‌فرهنگی تازه تاسیس است و باید به آن کمک کنیم. در زندگی‌ام هیچ نداشتم بعد از چهار سال کار کردن سه هزار تومان پول در سال ۱۳۴۰ پس‌انداز کردم، به یک خانواده کمک کردم و بعد از چند ماه بیشتر از آن مبلغی که کمک کردم خدا به من داد. از این دست بدهید از آن دست برمی گردد.
وی افزود: تا می‌توانیم و زنده هستیم باید در کار خیر هزینه کنیم. وزارت میراث فرهنگی با راه‌اندازی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کار ارزنده‌ای انجام داد. من در خدمت میراث‌فرهنگی هستم و هر چه بگویند انجام می‌دهم.

کمک ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی برای مرمت میراث
احد عظیم‌زاده کارآفرین و خیر در ادامه گفت: ضرغامی وزیر پرتلاش و توانمندی است. بهتر از میراث‌فرهنگی جایی نیست که بتوان هزینه کرد. خوشا به سعادت کسانی که کارآفرین هستند و در راه خیر خرج می‌کند. در راه میراث‌فرهنگی پول خرج کردن افتخار است.
او افزود: وزیر میراث فرهنگی چه قدر می‌تواند بودجه بگیرد؟ این انجمن ماندگار است. من ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان برای مرمت و حفاظت در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی کمک می‌کنم. عاشق کار خیر هستم. کار خیر معامله با خداست. کار خیر برکت کار را زیاد می‌کند.
عظیم‌زاده تصریح کرد: هر کسی در راه میراث‌فرهنگی پول خرج کند برد می‌کند. برای میراث‌فرهنگی باید پیش‌قدم شویم. از همه خواهش می‌کنم برای این کار خیر پیش قدم شوند.

نگهبان میراث‌فرهنگی کشور می‌شویم
علیرضا یونچی کارآفرین و فعال حوزه کسب و کار در ادامه خطاب به وزیر میراث فرهنگی گفت: دعوتنامه‌ای که برای برنامه افتتاحیه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی فرستادید برای من هیجان زیادی داشت. کاری که شروع کردید بی‌نظیر است.
او افزود: احیای بقاع متبرکه از دست من بر می‌آید اجازه دهید با توجه به اینکه یک میلیون اثر تاریخی در سطح کشور داریم در هر استانی برای آثار تاریخی نگهبان بگذاریم. از همین جا اعلام می‌کنم به عنوان متولی بقاع متبرکه و نگهبان وقت می‌گذارم برای میراث فرهنگی کشور. ما امانت دار خوبی هستیم و نگهبان آثار خواهیم بود.
یونچی تصریح کرد: اگر موافق هستید با این کار و نگهبانی آثار تاریخی که امانتی در دستان ما است از یک میلیارد تا ۱۰۰ میلیارد تومان با تنفس شش ماهه به همه علاقه‌مندان حفظ آثار اعتبار می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *