به نظر شما بهترین شخص برای ریاست مجلس دوازدهم کیست؟

هشدار قرمز سیل در  5 استان‌ کشور

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

به گفته مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی امروز بارش شدید باران، در هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر‌ و فردا در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.
ب‌ه گزارش فارس صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت‌: امروز بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان داریم.
مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز همچنین در بخش‌هایی از خوزستان، اصفهان، خراسان جنوبی، لرستان، همچنین یزد، ‌چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار باران داریم.
وی افزود: روز آینده ۲۹ فروردین در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش شدید باران رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم و احتمال بارش تگرگ هم وجود دارد.
وی گفت: روز آینده در استان‌های فارس، یزد، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار رعد و برق و احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.‌وی اضافه کرد: روز پنجشنبه ۳۰ فروردین در استان‌های شرقی و جنوب شرقی کشور بارش‌ها ادامه دارد و روز جمعه ۳۱ فروردین سامانه بارشی دیگری، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی‌ را متاثر می‌کند و بارش پراکنده در این نواحی پیش‌بینی می‌شود.
وی تصریح کرد: روز شنبه یکم اردیبهشت در غرب سواحل خزر، شمال غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز‌ و مرکز کشور بارش پیش‌بینی می‌شود‌.

آسمانی صاف در پایتخت

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روزهای پنجشنبه تا شنبه پیشِ رو نیز حاکم است‌، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۴ و ۱۶ درجه خواهد بود.وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان‌ و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

صدور هشدار قرمز سازمان هواشناسی برای برخی استان‌های‌ کشور

وی اظهار کرد: صبح سه‌شنبه  تا اواخر وقت چهارشنبه ، به علت تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ داریم.
وی گفت: این شرایط جوی امروز سه‌شنبه  در هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر‌ و روز چهارشنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: در این راستا در این مناطق، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، خسارت به محصولات باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی ودریایی پیش‌بینی می‌شود.
وی اضافه کرد: توصیه می‌شود عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از اقامات نزدیک تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف، در دستور کار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

آخرین اخبار سایت