در گفتگو با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو عنوان شد:

نقش مهم رسانه در معرفی منطقه آزاد ماکو (+فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

گفتگوی صمیمی حسین گروسی مدیر منطقه آزاد ماکو با رسانه‌ها در جریان بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه
گروسی در گفتگو با رسانه‌های مختلف در جریان بازدید از نمایشگاه رسانه گفت: یکی از ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو موضوع لجستیک است، به این خاطر که ماکو نقطه اتصال دو قاره آسیا و اروپا محسوب می‌شود و اصطلاحا سرزمین چهارسو به آن گفته می‌شود. در حقیقت منطقه آزاد ماکو یک نقطه استراتژیک است که و اعتقاد داریم که می‌تواند کریدور غرب به شرق و جنوب شرق و به شمال غرب باشد.

 

وی افزود: منطقه آزاد ماکو به لحاظ اینکه آخرین نقطه اتصال به کشورهای اروپایی است یکی از مناطق جوان کشور محسوب می‌شود. درست است که این منطقه از وسعت زیادی برخوردار است ولی قدمت زیادی ندارد چون دو سال از زمان تاسیس این منطقه آزاد می‌گذرد در حالی که از تاسیس نسل اول مناطق آزاد 29 سال می‌گذرد مانند کیش و قشم اما در این مدت تمام تلاش ما این بوده که با کمک رسانه‌ها منطقه آزاد ماکو را معرفی کنیم و دلیل اصلی حضور من در نمایشگاه رسانه نیز همین است.

 

 

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو ادامه داد: در حوزه آموزش ما در منطقه آزاد ماکو 3 شهرستان داریم چرا که منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور است با مساحت 400 هزار هکتار. همچنین مگاپروژه‌ از مزرعه تا سفره که در منطقه آزاد ماکو شروع شده است  می‌تواند حدود 2500 فرصت شغلی ایجاد کند و تا به امروز 70 فرصت شغلی ایجاد شده است و چیزی حدود 50 درصد از اهدافمان محقق شده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

در راستای تفاهم نامه روسای جمهور ایران و ترکیه که اخیرا داشته‌اند قرار بر این شد بازارچه مشترک مرزی میان ایران و ترکیه برقرار شود. ما این آمادگی را داریم در مدت یک سال آینده این بازارچه را که می‌تواند موجب جذب گردشگران شود و از خروج ارز جلوگیری کند. همچنین منطقه آزاد مشترک میان ایران و ترکیه ایجاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *