مهم‌ترین علت تصادفات شهری چیست؟

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت مطمئنه، رتبه اول علل تصادفات شهر تهران در نوروز ۱۴۰۳ بود.

سرهنگ رابعه جوانبخت افزود: پیش بینی پلیس در خصوص خلوتی معابر در ایام نوروز و افزایش سرعت‌ها و احتمال بروز تصادفات توسط برخی رانندگان درست بود.

وی بیان داشت: رتبه اول علل تصادفات در طرح نوروزی که از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین در شهر تهران آغاز شده بود عدم توانایی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز از سرعت‌های مجاز بوده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: این خلوتی معابر دقیقاً باعث وسوسه رانندگان به افزایش سرعت‌ها و سبقت در معابر خلوت می‌گردید و دقیقاً برنامه‌ریزی های پلیس نیز بر همین اساس و برخورد با تخلفات حادثه ساز در نوروز ۱۴۰۳ انجام شده بود.

 

افزایش دوربین‌های کنترل سرعت
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش دوربین‌های کنترل سرعت و برنامه‌ریزی برای کاهش تصادفات خبر داد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی را پلیس راهور تهران بزرگ در سال جدید برای فرهنگ سازی و کاهش تصادفات دارد.

وی بیان داشت: اتاق فکرهای زیادی تشکیل شده و راهبردهای بسیاری برای کاهش تصادفات و فرهنگ سازی بیان و تصمیم‌گیری شده است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: به خاطر اینکه سرعت جز مؤلفه‌های اصلی تصادفات در شهر تهران است در سال جدید تمرکز پلیس بیشتر بر روی این اصل بوده است.

سرهنگ جوانبخت افزود: دوربین‌های پرتابل بسیار مجهز و خوبی در حال تهیه است که در حال بهره برداری از آنها هستیم و وابسته به مکان نیستند و روشنایی بر آنها تأثیر ندارد و بنا به اختیار پلیس و هر کجا که پلیس تصمیم بگیرد این دوربین در آنجا مستقر می‌شود. در معابری که بحث سرعت در آنها مطرح است این دوربین‌ها کارایی بسیار بالایی دارند و از آنها استفاده خواهد شد و دیگر رانندگان نمی‌توانند آنجا را شناسایی کنند و با رسیدن به آنجا نمی‌توانند سرعت خود را کاهش دهند. در واقع این دوربین‌ها بسته به موقعیت مکانی خود اعمال قانون‌ها را انجام می‌دهند و دلیل بسیار خوبی برای رانندگانی است که می‌خواهند با آرامش رانندگی کنند.

وی گفت: در بحث فرهنگ سازی انیمیشن سیا ساکتی و فرفری برای گروه سنی کودکان نیز تولید و در حال پخش است که این مهم از دید پلیس دور نمانده است و اتفاقات خوبی قطعاً در کنترل تصادفات و کاهش آنها در سال ۱۴۰۳ خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *