منطقه آزاد بانه و مریوان جایگزینی برای کوله‌بری(+ فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ عضو هیات مدیره و معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد بانه و مریوان گفت: ما منطقه تازه تاسیسی هستیم که چند ماهی است شروع به کار کرده‌ایم و با امتیازات ویژه‌ای که مناطق آزاد دارند؛ امیدواریم با سرمایه‌گذاری در این منطقه هم به جهش تولید و هم مشارکت مردم که عنوان شعار سال هست، تامین خواهد شد.

محمد باباخانی بابیان اینکه منطقه آزاد بانه و مریوان 3500 هکتار زمین در مریوان و 2000 هکتار نیز در بانه دارد، افزود: حدود 100 بسته سرمایه‌گذاری و 120 متقاضی سرمایه‌گذاری داریم که بعد از کسب مجوزهای لازم امیدواریم جهش تولید را به ارمغان بیاوریم و این نوید را به مردم استان بدهیم که منطقه آزاد می‌تواند جایگزین مناسبی برای مسائل اجتماعی مثل کوله‌بری و کالاهای غیرمجاز شود.

 

وی ادامه داد: مبادلاتی که در مرز باشماق صورت می‌گیرد بالغ بر 5 میلیارد دلار است که حدود 4 میلیارد ترانزیت کالا است و بیش از 1 میلیارد هم مربوط به صادرات و واردات در این منطقه است.

 

باباخانی افزود: قطعا با شروع فعالیت منطقه آزاد بانه و مریوان حجم صادرات ما به کشورهای عراق، سوریه و ترکیه بیشتر خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که بالغ بر 7 میلیارد دلار مبادلات مرزی طی امسال و سال آینده داشته باشیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *