معاملات برق در بورس چقدر رونق دارد؟

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ ۳۹ شرکت توزیع برق از آغاز خردادماه تا پایان هفته گذشته ۱۷ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۶۹ مگاوات ساعت برق با متوسط قیمت ۱۱۳۶ ریال در بورس انرژی معامله کردند.

 

به گزارش خبرداری به نقل از صدا وسیما، از ابتدای معاملات خردادماه در مجموع ۳۹ شرکت توزیع برق طی هفته ابتدای این ماه و تا پایان هفته گذشته ۱۷ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۶۹ مگاوات ساعت برق با متوسط قیمت ۱۱۳۶ ریال و حداقل نرخ ۸۵۰ ریال در بورس انرژی معامله کردند و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ۱۳۰۰ ریال رسید. حجم معاملات روزانه از ابتدای خردادماه تا کنون به رقم ۱۷ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۵۶۹ مگاوات ساعت رسیده است.

 

بر اساس این گزارش، در آخرین روز معاملات هفته قبل حجم عرضه نیروگاه‌های دولتی فروشنده ۲۱۲ هزارو ۴۱۹ مگاوات ساعت رسید که نسبت به روز قبل خود ۲۷ درصد افزایش را همراه داشت. از طرفی این اعداد نمایانگر آن است که تعداد کل معاملات از ابتدای خرداد ماه به ۱۸۹۱ رسیده است.

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که از ابتدای خردادماه تاکنون تعداد ۲۵ نیروگاه دولتی و ۲۷ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بودند که نیروگاه‌های دولتی با ۹ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۱۶۳ مگاوات ساعت حجم بیشتری از معاملات را به خود اختصاص دادند از طرفی حجم عرضه نیروگاه‌های خصوصی ۷ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۸۳۰ مگاوات ساعت بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *