نماینده مردم سراوان:

مشکلات مردم سیستان و بلوچستان همچنان پابرجاست

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ نماینده مردم سراوان گفت: در سیستان و بلوچستان مشکلات زیادی وجود دارد؛ البته کارهایی برای رفع موانع شده است؛ اما مشکلات زیادی همچنان پا برجا هستند.

 

محمد نوردهانی با اشاره به اینکه مردم سیستان و بلوچستان افراد ناشکری نیستند، افزود: هرجا دولتمردان قدمی بر می‌دارند تا سال‌های سال از آن‌ها به نیکی یاد می‌کنند؛ اما عمق محرومیت‌ها زیاد است و مثلا ما در بحث راه‌ها، بهداشت و آموزش بسیار عقب هستیم.

 

وی ادامه داد: ما سه الویت برای برطرف کردن مشکلات این منطقه داریم که اولین آن رسیدگی به جاده‌ها و راه‌ها است. ما حدود 400 کیلومتر مرز با کشور پاکستان داریم و اگر راه‌های ما توسعه پیدا کند، تصادفات ما کمتر خواهد شد عبور مرور بسیار راحت‌تر می‌شود.

 

نماینده مردم سراوان اظهار کرد: اولویت دوم ما مسئله بهداشت و استقرار دانشگاه علوم پزشکی است. سومین اولویت‌های ما هم بخش آموزش است که هم در بخش آموزش و پرورش و هم در بخش آموزش عالی کمبودهایی وجود دارد که باید به این موضوع رسیدگی کنیم. متاسفانه ما فقط یک مجتمع آموزشی عالی داریم که هنوز به دانشگاه تبدیل نشده است.

 

بیشتر بخوانید: نقش مهم دستگاه دیپلماسی در برطرف کردن مشکلات اقتصادی

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: معیشت مردم سراوان بسیار وابسته به مرز است و متاسفانه منطقه ما جز شهرستان‌هایی است که کارخانه‌‌های بسیار اندکی در آن وجود دارد و به همین دلیل در بحث اشتغال مشکلات زیادی داریم و اگر بازارچه‌های مرزی را روتق دهیم، مشکل اشتغال تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *