هشدار پلیس فتا:

مراقب وای فای رایگان در سفرهای نوروزی باشید

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: اتصال اینترنتی رایگان در اماکن عمومی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری به منظور آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران است.

 

سرهنگ حسن منصوری معاون فنی پلیس فتا فراجا ضمن تشريح اين خبر اظهار داشت: بر اساس تجزيه و تحليل فنی و تخصصی پرونده‌های قضائی واصله به اين پليس با موضوع ايجاد دسترسی غيرمجاز به گوشی تلفن همراه و اطلاعات کاربران مشخص است يکی از روش های مجرمان سايبری در اين حوزه استفاده از ترفند اتصال کاربران به اينترنت رايگان است.

 

وی با اشاره به اينکه اين خطر بالقوه در ايام تعطيلات و سفرهاي نوروزي افزايش می‌يابد، بيان داشت: مجرمان سايبری با استفاده از اين شگرد با آلوده سازی گوشی تلفن همراه متقاضيان نسبت به دسترسی غير مجاز به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران فريب خورده اقدام نموده و نيات شوم خود را اجرا می‌کنند.

 

وي ادامه داد: يکي از مقاصد مجرمان سايبري دسترسي به اطلاعات بانکي افراد به منظور برداشت غيرمجاز از حساب آنها می باشد که گاهی اوقات به علت سطح آگاهی و دانش سايبری برخی کاربران از نکات امنيتی و فنی مورد نياز بهره برداری از تجهيزات هوشمند، زمينه دسترسی غير مجاز کلاهبرداران را فراهم می‌کند.

 

معاون فني پليس فتا فراجا به هموطنان توصيه کرد: در هنگام مسافرت های نوروزی از اتصال به شبکه های اينترنتي رايگان در اماکن عمومی و پر ريسک نظير رستوران ها ، مسافر خانه ها و دکه های فروشگاهی اکيدا خودداری نمايند و در صورت نياز به اخذ مشاوره و راهنمايی در اين خصوص و يا گزارش موارد مجرمانه در هر ساعت شبانه روز مي توانند با برقراری تماس با سرشماره 096380 از خدمات تخصصی پليس فتا بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *