نگاه همه جانبه دکتر منوچهر متکی به مجلس دوازدهم:

مجلس جدید با همه سلایق سیاسی پای کار آید(+ فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ منتخب مردم تهران گفت: انتظار مردم از مجلس بسیار بیشتر است. امام راحل فرمودند که مجلس در راس امور است؛ اما امروز مردم می‌بینند که مجلس در راس امور نیست و در کارگشایی مشکلات آنگونه که انتظار دارند موفق نیست.

 

دکتر منوچهر متکی افزود: با چنین نگاهی بخشی از نماینده‌ها معتقدند که باید یک تحول اساسی در کار مجلس به وجود بیاید. این تحول، تحول در سازوکارها، رویکرد و عملکرد مجلس باید باشد.

 

وی ادامه داد: مجلس باید بر کارکرد کمیسیون‌ها ارزیابی داشته باشد و از وظیفه اصلی خود که رصد و نظارت بر کشورداری و حکمرانی است، دور نماند.

 

متکی اظهار کرد: مجلس باید نسبت به یک تعامل سازنده بین قوا جهت منافع کشور و مردم بهترین تصمیم را بگیرد باید پیش قدم باشد و مجلس باید از اختلافات خودداری کند.

 

منتخب مردم تهران تصریح کرد: مجلس دوازدهم اولین مجلسی است که قبل از شروع به کار از مقام معظم رهبری کارت زرد گرفت و بنابراین باید مراقب باشد.

 

متکی با بیان اینکه امیدواریم مجلس جدید با هم‌افزایی و همه توانمندی‌های موجود به کار خود ادامه دهد، اظهار کرد: ما در مجلس از جریان‌های مختلف سیاسی نیرو داریم و علاوه برآن فراکسیون‌های مختلف حضور دارند. فراکسیون مستقلین در این مجلس عدد قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: مردم تهران رای خود از قالیباف را پس گرفتند(+ فیلم)

 

وی ادامه داد: در طرف دیگر اصولگرایان هستند که با نگرش‌های متفاوت، اکثریت مجلس را تشکیل می‌دهند. ما باید به عنوان کسانی که مردم آن‌ها را انتخاب کرده‌ و زیر سقف مجلس قرار داده‌اند؛ تلاش کنیم تا از همه ظرفیت مجلس استفاده کنیم و از علم و ایده و تخصص نمایندگان، صرف نظر از سلایق سیاسی برای اتخاذ بهترین تصمیم در جهت منافع مردم استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *