مجلس؛ در تکاپوی تحول (+ فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ منتخب مردم تهران گفت: انتظار مردم از مجلس بسیار بیشتر است. امام راحل فرمودند که مجلس در راس امور است؛ اما امروز مردم می‌بینند که مجلس در راس امور نیست و در کارگشایی مشکلات آنگونه که انتظار دارند موفق نیست.

 

دکتر منوچهر متکی افزود: با چنین نگاهی بخشی از نماینده‌ها معتقدند که باید یک تحول اساسی در کار مجلس به وجود بیاید. این تحول، تحول در سازوکارها، رویکرد و عملکرد مجلس باید باشد.

 

وی ادامه داد: مجلس باید بر کارکرد کمیسیون‌ها ارزیابی داشته باشد و از وظیفه اصلی خود که رصد و نظارت بر کشورداری و حکمرانی است، دور نماند.

 

متکی اظهار کرد: مجلس باید نسبت به یک تعامل سازنده بین قوا جهت منافع کشور و مردم بهترین تصمیم را بگیرد باید پیش قدم باشد و مجلس باید از اختلافات خودداری کند.

 

ذوالنوری: قدرت باید به مجلس باز گردد

نمانده مجلس دوازدهم گفت: تا زمانی که رئیس مجلس، دولت را رقیب خود می‌داند هیچ‌وقت درصدد حل مشکلات مردم برنخواهد آمد. مجلس بیش از اینکه جلسه علنی داشته باشد، جلسه غیرعلنی دارد. امروز جای این جلسات خالی است و با رئیس‌محور شدن، مجلس نمی‌تواند ریل‌گذاری کند. امروز مجلس نماینده‌محور اداره نمی‌شود.

 

مجتبی ذوالنوری افزود: امروز مجلس در جایگاه خود نیست. قدرت باید به مجلس بازگردد تا مجلس هم به راس امور برگردد. مجلس باید با عزم جدی و انسجام کافی تغییرات اساسی ایجاد کند تا موجبات رضایتمندی مردم فراهم و دغدغه‌های رهبری نیز برطرف شوند.

 

بیشتر بخوانید: متکی بی رقیب ماند / کارنامه قالیباف؛ صندلی ریاست را از او گرفت

 

ذوالنوری گفت: نیاز به تغییر در مجلس غیرقابل اجتناب است تا مجلسی کارامدتر از گذشته شکل گیرد. ما باید برای دولت ریل‌گذاری و ریل‌های گذشته را برای دولت ترمیم کنیم. اگر موانعی روی ریل است برداریم و با ابزار‌های نظارتی مجلس کار‌ها را دنبال کنیم.

 

کامران غضنفری: مجلس دوازدهم انقلابی‌تر از مجلس یازدهم

نماینده مردم تهران گفت: مجلس دوازدهم رویکرد انقلابی‌تری نسبت به مجلس یازدهم خواهد داشت و با توجه به ترکیب جدیدی که نسبت به مجلس یازدهم پیدا کرده و جمع قابل توجهی از نمایندگان انقلابی هم در این مجلس حضور پیدا کرده‌اند؛ ما امید داریم که این مجلس بتواند اقدامات قاطعانه‌تری را در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بردارد و همینطور در زمینه فرهنگی و سیاسی و خارجی گام‌های موثرتری را بردارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

آخرین اخبار سایت