متصل شدن راه‌آهن اندیمشک – خرم‌آباد – دورود به کریودر اصلی

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

معاون رئیس جمهوری گفت: پروژه راه‌آهن اندیمشک – خرم‌آباد – دورود به کریودر اصلی کشور متصل می‌شود.

محسن منصوری (۱۸ اردیبهشت ماه) در بازدید از پروژه راه‌آهن اندیمشک – خرم‌آباد – دورود که با حضور استاندار لرستان و برخی مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه به ظاهر در لرستان است، اما ضمن انتفاع آن برای کشور نیز مهم است و به کریدورهای اصلی کشور متصل می‌شود.

 

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش‌از ۵۰ درصدی این پروژه، بیان کرد: روزانه بیش از ۶۰ میلیون تن بار از بندر امام خمینی (ره) جابه‌جا می‌شود؛ اما اکنون زیرساخت و جابه‌جایی بار ما بسیار پایین است که با تکمیل و دو خطه شدن این خط ظرفیت افزایش می‌یابد.

 

منصوری ادامه داد: فعالیت این پروژه اسفند ماه ۱۴۰۲ به‌دلیل محدودیت منابع دچار افت شد که علت اصلی آن، تأمین منابع بود. پروژه سنگینی است و منابع زیادی می‌خواهد که بنا شد ۱.۲ میلیارد دلار از محل تهاتر نفت فراهم شود که در فرآیند تهاتر، مقداری تأخیر داشتیم و جلسه‌ای با حضور رئیس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه خاتم برگزار و توافق شد در تأمین منابع تسریع شود.

 

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: از محل منابع ریالی نگذاشتیم کار تعطیل شود و خرد خرد وارد می‌شود، اما حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع لازم است که تکمیل شود.

 

وی اظهار کرد: این کار با منابع بودجه عمومی خیلی زمان می‌برد. با این حجم کار و تجهیز کارگاه قوی و فعالیت شبانه‌روزی لازم است، تزریق منابع متناسب با اهمیت پروژه باشد. پروژه ملی و به نوعی بین‌المللی است، کریدور اصلی کشور است و عزم دولت و دستور رئیس جمهوری در راستای تکمیل این پروژه است.

 

منصوری تأکید کرد: وزارت راه پنج پروژه را به‌عنوان اولویت معرفی کرده که این پروژه، یکی از این کارهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *