فولاد آلیاژی ایران؛ دوست‌دار محیط زیست

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ شرکت فولاد آلیاژی ایران یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین شرکت در زمینه فولاد در جهان محسوب می‌شود که همواره در تلاش بوده با ارتقا و بروزرسانی  تجهیزات خود، بهترین عملکرد در صنعت فولاد را داشته باشد.

 

شکی نیست که کارخانه‌ها نقشی اساسی در تخریب محیط ‌زیست دارند. ادعا می‌شود کارخانه‌ها مسئول دوسوم از آلودگی‌هایی هستند که باعث تغییر آب‌وهوا می‌شود. درنتیجه آلودگی حاصل از مواد سمی و خطرناک در محیط ‌زیست، نه‌تنها اکوسیستم کره زمین مورد تهدید قرار می‌گیرد؛ بلکه سلامت انسان‌ها نیز به‌طور بالقوه در معرض خطر است. علی‌رغم تلاش دولت‌های سراسر جهان برای کاهش میزان آلودگی این کارخانه‌ها در جو، هنوز هم عوامل زیادی وجود دارد که باید تغییر دهیم.

 

کارخانه ‌های صنعتی سهم بزرگی در میزان آلودگی هوا دارند. گازهای سمی که کارخانه‌ها به هوا منتقل می‌کنند، در کنار گازهایی که از سوخت خودروها به جو اضافه می‌شوند، به این معنی است که ما در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن مثل سرطان ریه، بیماری‌های قلبی و بسیاری از بیماری‌های دیگر هستیم. آلودگی هوا بر روی حیات‌وحش نیز تأثیر دارد و دوباره می‌تواند منجر به انقراض گونه‌هایی از گیاهان و حیوانات شود.

 

امروزه تعداد بی‌شماری از انسان‌ها در معرض آلودگی هوا، آب‌وخاک ناشی از تخریب محیط‌زیست و افزایش خطر قربانی شدن در اثر بیماری قرار دارند.

 

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، 5 درصد از مبتلایان به سرطان ریه به دلیل قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آلودگی هوا به این بیماری دچار شده‌اند. درصد کمی از عفونت‌های قفسه سینه، بیماری‌های ریوی و بیماری‌های قلبی نیز می‌تواند ناشی از آلودگی باشد. این امر منجر به افزایش ادعاهای حقوقی علیه خطرات محل کار شده است زیرا کارگران بیش‌ازحد در معرض آلودگی گازوئیل و سایر آلودگی‌ها قرار دارند.

 

ولع انسان‌ها برای استفاده از منابع طبیعی همچون چوب، زغال‌سنگ و نفت به این معنی است که بسیاری از گونه‌ها در معرض خطر هستند. جنگل‌ها که زیستگاه طبیعی حیوانات هستند برای تأمین چوب از بین می‌روند و حیوانات وحشی برای زنده ماندن مجبور به کوچ می‌شوند. نشت روغن، نشتی حاصل از تصادفات و ریختن مواد زائد در طبیعت نیز می‌تواند در تخریب محیط‌ زیست نقش داشته باشد. به این علت، بسیاری از گونه‌ها در معرض نابودی قرار گرفته‌اند و اگر در آینده از میزان خسارت وارده به این کره خاکی کم نکنیم بسیاری از طبیعت نابود خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: احداث شهرک صنایع پایین دستی فولاد آلیاژی در سال 1403

 

اما شرکت فولاد آلیاژی ایران همیشه به محیط ‌زیست نگاهی مهربانانه داشته است و به منظور رسیدن به توسعهُ پایدار و حفظ محیط زیست و باتوجه به فعالیت ها، امکانات و منابع خود، از ابتدای طرح گام های مؤثری در این راستا برداشته؛ و با صرف هزینه معادل 33 میلیون دلار و 8 میلیون یورو (7/5 درصد کل سرمایه گذاری شرکت) در زمان اجرای طرح، سرمایه گذاری مناسبی داشته است که سالیانه نیز 12 میلیارد تومان صرف راهبری مناسب این تجهیزات مک نماید. این شرکت در سال 1380 با ایجاد واحد محیط زیست و بکارگیری نیروی انسانی موردنیاز این بخش، فعالیت های محیط زیستی خودرا متمرکز نموده و مطابق با استاندارد سامان بخشیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *