عرضه ۷۸ همت محصولات پتروشیمی به‌صورت اعتباری (+ فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از عرضه ۷۸ همت محصولات پتروشیمی به‌صورت اعتباری در سال گذشته خبر داد.

 

عباس غلامی گفت: ورود شرکت صنایع ملی پتروشیمی در عرضه‌های اعتباری برای اولین بار بود که اتفاق افتاد و ما سال گذشته اولین بار بود که یکی از انجمن‌ها در این موضوع ورود کرد که به امضای یک تفاهمنامه در دو سال گذشته منتج شد که بر مبنی آن، ما با یک انجمن و یک بانک تفاهمنامه را امضا کردیم و هدف ما این بود که یک پالس مثبت به صنعت دهیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر بزرگ‌ترین مشکل صنایع به ویژه صنایع پایین دستی، سرمایه در گردش است که صنایع ناچار به دریافت تسهیلات بانکی می‌شوند که بحران‌های خاص خودش را دارد.

 

غلامی افزود: امروز راهکار عرضه اعتباری توانسته کمک شایانی به صنایع پتروشیمی کند به‌طوری‌ که سال گذشته حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان محصولات پتروشیمی به‌صورت اعتباری عرضه شده است.

 

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی در هیچ دوره‌ای با چنین روند مطلوبی همراه نبوده است گفت: استقبال شرکت‌های پتروشیمی از عرضه اعتباری اتفاق بی‌نظیری بوده که این صنعت می‌تواند الگوی دیگر صنایع در استفاده از راهکار عرضه اعتباری محصولات باشد.

 

به گفته غلامی، با تأمین پایدار مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تکمیلی، جهش تولید در کشور به‌معنای واقعی محقق می‌شود و عرضه اعتباری محصولات، مؤثرترین راه جهش تولید است.

 

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید و ظرفیت نصب‌شده این صنعت از ۱۰۲ میلیون تن عبور خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: در دوماه نخست امسال عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی حدود ۶۰ درصد رشد داشته است نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

 

غلامی افزود: با تأمین پایدار مواد اولیه موردنیاز واحدهای تکمیلی، جهش تولید در کشور به‌معنای واقعی محقق می‌شود و عرضه اعتباری محصولات، مؤثرترین راه جهش تولید است.

 

او بیان کرد: همچنین ۱۵ طرح پتروشیمی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید و ظرفیت نصب‌ شده این صنعت از ۱۰۲ میلیون تن عبور خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *