اشتراک گذاری :
خبرداری؟ خودرو از بخشهای گوناگونی تشکیل شده که ترکیب تمامی این بخشها به صورت مستمر و همزمان به تولید خودرو منجر میشود. خودرو شامل هزاران قطعه میشود که هر کدام از آنها نباشد یا با کمبود رو به رو شود، خط تولید با چالش و مشکل رو به رو میشود. به همین دلیل تولید مستمر تمامی قطعات به صورت همزمان باید اتفاق بیفتید. یکی از چالشهایی که در گذشته شاهد بودیم، کمبود یا نبود برخی قطعات، بهانه و دستاویزی برای خودروسازان بود تا از عرضه خودرو به بازار خودداری کرده و باعث تقاضای کاذب در بازار شوند. رویکردی که باعث شده بود عکسهایی از انبارهای خودروهای تولید شده در شبکههای مجازی منتشر شود.
اهمیت قطعات
با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از خودرو به فولاد اختصاص دارد، خوشبختانه شاهد فعالیت مستمر و تاثیرگذار کارخانههای فولادسازی هستیم. عملکرد فولادسازیها به اندازهای مهم است که در شرایط کنونی تمامی فولادهای مورد نیاز خودروسازان در داخل تولید میشود و از ورق بدنه تا قسمتهای فولادی دیگر در داخل تولید میشود. بنابر این هیچ بهانه فولادی برای کاهش تولید خودرو وجود ندارد. اما همچنان در خصوص برخی قطعات دیگر به ویژه قطعات الکترونیکی با چالش رو به رو هستیم که شرکتهای دانش بنیان باید در این عرصه ورود کنند.
سرهم بندی کردن
واقعیت این است که بسیاری از قطعات در داخل تولید میشود و کیفیت قابل قبولی هم دارد، اما هنگام سرهم بندی به مشکل میخوریم. در برخی موارد نیز به مجموعهای از قطعات نیاز است تا یک مجموعه بزرگتر تعریف شود که موتور خودرو از جمله آنهاست. موتور خودرو به تنهایی یک قطعه محسوب میشود، همانگونه که اتاق خودرو یک قطعه محسوب میشود. اگرچه اتاق خودرو شامل بخشهای گوناگون است، اما سرهم بندی کردن آن در کارخانه اهمیت ویژهای دارد به نوعی که اگر یکی از بخشهای اتاق در بیرون از کارخانه تعویض شود، عیبی بزرگ برای خودرو است که میتواند در کیفیت و قیمت آن موثر باشد.