معاون خرید فولاد مبارکه:

ساخت قطعات مهم نشان از بلوغ فولاد مبارکه است (+فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

مصطفی عطایی پور در حاشیه پنجمین نمایشگاه ملی فولاد ایران در گفتگو با پول نیوز از ساخت داخل گفت.
عطایی پور گفت: من این افتخار را داشتم که بنیانگذار مهندسی معکوس در فولاد مبارکه باشم. ما بازرسی حین ساخت را در ساخت قطعات یدکی قرار دادیم و کلیه سازندگانی که به صورت سنتی این قطعات را ساخته بودند؛ با روش کنترل کیفیت و حضور ما در کارگاه و بازرسی حین ساخت رفته رفته دفاتر فنی و گروه مهندسی تشکیل دادند در نتیجه زبان تولید زبان مهندسی و نقشه نقشه‌های بین‌المللی شد.

 

 

وی افزود: ساخت داخل این گونه پیشرفت کرد؛ البته باید بگویم که بزرگراه ساخت داخل خیلی وسیع است و دارای گیت‌های مختلفی است و این مواردی که من گفتم گیت‌های اصلی این بزرگراه به حساب می‌آیند و بستری شد برای قطعاتی که تکنولوژی بالایی داشتند و نیاز به یک فناوری داشتند تا تولید شوند. البته فولاد مبارکه هم به این بلوغ رسید و جرات پیدا کرد که در قطعات بزرگتر مانند ترانس یا تجهیزات دیگر سرمایه‌گذاری کند.

لازم به ذکر است پنجمین دوره جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۱۹ تا ۲۱ دی ماه سال جاری در برج میلاد تهران و به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و حمایت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ایمیدرو، شرکت های بزرگ فولادی و معدنی و سازندگان و شرکت های دانش بنیان مطرح داخلی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *