علی ابدالی بر تامین سرمایه و مدیریت ارزی بخشهای اقتصادی تاکید کرد

رونق تولید و تجارت در دستور کار بانک سینا

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

برای آنکه اقتصاد کشور از مرزهای معمولی عبور کند، پیشرفت داشته باشد و به شکوفایی برسد، باید از تمامی ظرفیت های اقتصادی به نحو ممکن بهره گیری شود. این پیش فرض ها زمانی شدنی است که در شرایطی برابر در عرصه اقتصاد جهانی قرار داشته باشیم، اما بخوبی می دانیم که شرایط ایران با تمامی کشورهای جهان متفاوت است.

 

بحران جنگ اقتصادی

 

ایران با معضلی بزرگ با عنوان کینه توزی و دشمنی های جهانی دست به گریبان است. از هنگامی که تصمیم به استقلال گرفتیم، سلطه گران به اشکال گوناگون سعی کردند با این رویکرد مقابله کنند که در آخرین ابزار مقابله، جنگ اقتصادی را طراحی کردند. تبعات جنگ اقتصادی به اندازه ای شدید است که اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت و برای مقابله با جنگ اقتصادی، مقرر شد در قالب قرارگاه جنگ اقتصادی به مقابله با این حربه دشمنان وارد شویم.

 

مقابله در همه عرصه ها

 

از آنجا که جنگ اقتصادی در تمامی زمینه ها گسترده شده و بخشهای زیادی را درگیر کرده، لازم است در تمامی زمینه ها چاره اندیشی شود. به همین دلیل به عزم ملی در تمامی زمینه ها نیاز داریم. اینکه تنها از صنایع انتظار داشته باشیم، یا کشاورزی را مخاطب قرار دهیم یا بدنبال بخش خدمات باشیم، هرکدام به تنهایی چاره ساز نیست، بلکه باید تمامی بخشهای اقتصادی به صورت جامع و کامل در این عرصه ورود کنند.

 

فشارهای پولی و مالی

 

تحریم ها عرصه های پولی و مالی را هدف گرفته اند. محدودیت های اعمال شده در نظام بانکی، چالش اصلی است. به اشکال گوناگون نیازهای تولید را تامین می کنیم، کارخانه ها را فعال نگه می داریم، به اندازه ای تولید را بالا می بریم که نه تنها نیاز داخل، بلکه اضافه تولید را رقم می زنیم، محصولات مازاد بر نیاز را به دیگر کشورهای جهان صادر می کنیم، اما برای انتقال ارزهای ناشی از صادرات، با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم. بر اساس آمارهای رسمی دهها میلیارد دلار از نقدینگی های متعلق به ایران در بانکهای جهان بلوکه شده و در حالی که بازار ارز ما بدلیل ناتوانی در انتقال ارز دچار آشفتگی است، بانکهای جهان از پولهای بلوکه شده ایران نفع می برند.

 

 

ضرورت مدیریت ارزی

 

در این شرایط نیازمند مدیریت جدی و تاثیرگذار بازار ارز هستیم. بانکها نقش جدی و تاثیرگذاری در مدیریت بازار ارز ایفا می کنند. البته در گذشته که نظام بانکی دچار آشفتگی شده بود و موسسات مالی اعتباری و بانک به صورت قارچ گونه سر درآورده بودند، نظام بانکی به جای آنکه یار بخش ارزی کشور باشد، در بازار دلالی می درخشید و قیمت ارز را به نفع منافع شخصی بانک متحول می کرد که خوشبختانه این بخشها مدیریت شد و اکنون بانکهایی در عرصه باقی مانده اند که همسو با اهداف نظام و منافع ملی حرکت می کنند.

 

سیاستگذاری بانک سینا

 

یکی از بانکهایی که در عرصه مدیریت بازار ارز بخوبی درخشید، بانک سینا است. این بانک با خدماتی که در عرصه های ارزی به تولیدکنندگان و بازرگانان ارایه می دهد، در شفاف کردن مسیر ارزی کشور بخوبی گام برداشته و اعتماد آفرینی در این بخش را رقم زده است. اما بتازگی علی ابدالی، مدیرعامل بانک سینا به بخشهای مرتبط با نظام ارزی این بانک رفت تا ضمن بازدید از عملکرد کارکنان در این بخشها، سیاست های بانک سینا را تشریح کند.

 

تکمیل سبد خدمات

 

بی شک خدمات بانک باید جامع باشد تا مشتریان نسبت به افتتاح حساب درایت و دقت بیشتری داشته باشند. البته نکته مهم این است که بانکها نقش تعیین کننده ای در ارایه خدمات به بنگاههای اقتصادی و تامین نقدینگی آنها دارند. این رویکرد در دستور کار علی ابدالی در مدیریت جدید قرار دارد به همین دلیل در جریان بازدید از شرکت «مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن» بر ضرورت پیاده‌سازی و اجرای حاکمیت شرکتی در شرکت‌های زیر مجموعه بانک سینا تأکید کرد. مدیرعامل بانک سینا افزود: فعالیت‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری در زمینه اوراق بهادار و ارائه خدمات ارزی به گروه‌های مشتریان، منجر به شکل‌گیری زنجیره ارزش خدمات و تکمیل سبد محصولات و خدمات بانک می‌شود که در نهایت ارتقای کیفیت سودآوری بانک را به دنبال دارد.

 

بیشتر بخوانید:

بسته خبری بانک سینا منتشر شد 

ارایه خدمات ارزی

 

مشکل اساسی که امروز بحران آفرین شده، صرافی هایی است که به صورت غیر رسمی فعالیت می کنند. این صرافی ها به جای آنکه خدمات مناسبی ارایه کنند، در مسیر بحران آفرینی گام برمی دارند که بارها شاهد برخورد انتظامی با آنها بودیم. اما در مقابل این تخلفات، به صرافی های رسمی نیاز داریم که صرافی سینا یکی از آنهاست. علی ابدالی ارائه خدمات ارزی از طریق شرکت صرافی سینا را عاملی مهم در رفع نیازهای مشتریان توصیف کرد و افزود: ارائه خدمات بهینه و مطلوب ارزی از طریق صرافی سینا در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه، فعالیت‌های مربوط به تجارت بین‌الملل را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته، موجبات تسهیل و رونق تولید و تجارت در صنایع مختلف اعم از پتروشیمی، فولاد و… را به همراه خواهد داشت.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *