دی سی پلاس؛ یک گام تا خودکفایی

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه؛ مسعود درستی با اشاره به اینکه قطار DC اولین نسل قطار‌های مترو به شمار می‌رود که ۲۳ سال از بهره‌برداری آن‌ها گذشته است گفت: در این مدت رده‌های مختلف تعمیراتی در این قطار‌ها انجام شده؛ اما، چون از نسل قدیمی قطار‌ها هستند تأمین قطعات برای اورهال آن‌ها به سرانجام نرسیده و بهره‌وری آن‌ها کاهش یافته است. برای حل این مشکل متخصصان شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ارتقا برخی از قطعات را پیشنهاد دادند.

 

وی ادامه داد: نقشه راهی جدید برای اورهال، نوسازی و ارتقا قطار‌های DC ترسیم شد و با توجه به بالابودن حجم کار سعی کردیم برنامه‌ریزی انجام شده نه زیاد ایده‌آل باشد و نه نسبت به هزینه‌ای که می‌شود بدون خروجی باشد که خوشبختانه موفق هم بودیم.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با تأکید بر اینکه پروژه DC پلاس به همت متخصصان شرکت بهره‌برداری مترو و حمایت شهردار محترم تهران آغاز شد تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از حجم جابه‌جایی مسافر توسط قطار‌های DC انجام می‌شود و بیشتر بار مسافری بر روی قطار‌های AC است؛ اما با شروع پروژه DC پلاس پیش‌بینی می‌کنیم سهم قطار‌های نسل اول به ۳۸ تا ۴۰ درصد افزایش یابد و بتوانیم بخشی از کمبود ناوگان خود را با احیا قطار‌های قدیمی جبران کنیم.

 

وی گفت: تولد دوباره اولین نسل قطار‌های مترو با عنوان DC پلاس با تغییرات اساسی در بخش‌های فنی و حتی ظاهری همراه بود و رکورد جدیدی در تعمیرات قطار‌های مترو را به ثبت رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *