دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی نهاد ریاست جمهوری:

در دولت سیزدهم هیچ کارخانه‌ای توسط بانک‌ها تعطیل نشد (+ فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری گفت: در سه سال گذشته، یک کارخانه توسط بانک ها تعطیل نشد و بیش از ۹ هزار واحد اقتصادی در کشور که تعداد زیادی از آن‌ها در صنایع پایین‌ دستی پتروشیمی بودند در دولت سیزدهم احیا شد.

 

دکتر علی کریم‌پور نطنزی، در نخستین همایش ملی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی افزود: با احیای این 9 هزار واحد اقتصادی که حدود ۵ هزار واحد آن به‌صورت کامل تعطیل بودند، بیش از ۲۱۵ هزار نفر شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد.

وی گفت: میزان سرمایه احیا شده با احیای واحدهای اقتصادی در دولت سیزدهم  ۳۰۰ همت بوده است و در حال حاضر هیچ واحد اقتصادی در کشور نمی توانیم پیدا کنیم که به‌راحتی تعطیل شود، چرا که با اصلاح سازوکارهایی، دیگر مثل گذشته واحدهای اقتصادی با بروز مشکلات، سریعا به سمت تعطیلی سوق پیدا نمی‌کنند.

 

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: به جرات می توانیم بگوییم با استفاده از ظرفیت هایی که در خود دولت وجود داشته، راه‌های مختلفی داریم که واحدی به هیچ عنوان تعطیل نشود.

 

وی افزود: کار مهمی که در نهضت احیا کردیم و خدمت رئیس جمهور شهید ارائه شد و تأکید ایشان بود که به جد ادامه یابد، مباحثی در جهت تأمین سرمایه در گردش و خوراک واحدها از جمله همین بحث عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی بود؛ همچنین بحث‌هایی چون برات الکترونیکی، صندوق های سرمایه گذاری خصوصی، صندوق‌های پژوهشی و شرکت‌های پروژه از دیگر مباحث مورد تأکید بود.

 

کریم‌پور گفت: بیش از هزار واحد اقتصادی توسط احیاگرهای خصوصی احیا شد که این استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی در اقتصاد، بود.

 

بیشتر بخوانید: عرضه ۷۸ همت محصولات پتروشیمی به‌صورت اعتباری (+ فیلم)

 

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی نهاد ریاست جمهوری از رکوردزنی صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از حدود ۲ سال پیش تاکنون بالغ بر ۱۲۰ همت تأمین مالی با عرضه اعتباری شده و در برخی ماه‌ها میزان عرضه اعتباری به ۱۰ همت رسیده که این موفقیت، افتخارآمیز است.

 

وی ادامه داد: عرضه اعتباری پتروشیمی از کارهای زیرساختی است، این کار باید در صنعت فولاد، صنعت مس، صنعت آلومینیوم و در زنجیره لوازم خانگی هم تکرار شود تا چرخ تولید در تمامی این بخش‌های مهم بچرخد؛ شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید تجارب موفق خویش را در اختیار صنایع دیگر قرار دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *