اشتراک گذاری :
ضرورت اطلاع رسانی
برای آنکه چالش بین بانک و مشتری به حداقل ممکن کاهش یابد، لازم است اطلاع رسانی دقیق و مستمری صورت گیرد تا ماهیت عملکرد بانک روشن شود. این اطلاع رسانی میتواند در قالب برگزاری نشست با اصحاب رسانه، حضور مسوولان بانک در همایشها و بازتاب اظهارات مطرح شده باشد.
اتهام ضد تولید
انتقادهایی که علیه بانک صورت میگیرد، عملکرد ضد تولید است. این در حالی است که تسهیلات پرداختی به بانکها با میل و رغبت و اصرار تولیدکنندگان صورت میگیرد. البته پرداخت تسهیلات میبایست در قالب تعامل صورت پذیرد و تولید کننده پس از مذاکره با بانک، خواسته خود را بدست آورد. اما در مجموع تسهیلات پرداختی بانکها به تولید نشان میدهد که تولید و بانک رابطه خوبی داشته و توانسته اند نیاز یکدیگر را رفع کنند که در برخی موارد با چالش رو به رو شده است.
نگاه مهربان به تعاونی
بانک توسعه تعاون یکی از بانکهایی است که در زمینه رونق تولید و اشتغال عملکرد قابل قبولی داشته است. بانک توسعه تعاون در راستای وظیفه ذاتی خود، تعامل خوبی با تعاونیها داشته و توانسته ضعف کم لطفی به تعاونیها را پوشش دهد. بی شک تعاونیها اولین جایگاهی که برای رفع نیازهای تسهیلات خود دنبال میکنند، بانک توسعه تعاون است، زیرا نگاه مهربانانهای به بخش تعاونی دارد.
انتخاب هدفمند مشتری
در این رابطه معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و بازاریابی با اعلام اینکه مشتری مداری از اولویتهای مهم در بانک توسعه تعاون است گفت: انتخاب مشتریان با اهلیت مناسب و دارای ویژگیهای متناسب در هر دو مقوله تجهیز و تخصیص حائز اهمیت است. کریم میرزاخانی با تاکید بر اینکه انتخاب مشتریان به صورت هدفمند و برنامه محور منتج به بهبود کیفیت منابع و تخصیص تسهیلات اعتباری مؤثر و کارآمد مبتنی بر ریسک مدیریت شده گفت: انتخاب هدفمند مشتری اعتماد بر بازگشت منابع را به دنبال دارد.
توسعه تعاون در دستور
وی با اعلام اینکه رسالت بانک توسعه تعاون حمایت از تعاونی ها، تولید و اشتغالزایی و ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه است گفت: بررسی شاخصهای عملکردی مرتبط با منابع سپردهای، ترکیب منابع، تسهیلات اعتبار تخصیصی، نسبت منابع به مصارف، مانده تعهدات، مانده مطالبات غیر جاری، میزان سودآوری، درآمدهای مشاع و غیر مشاع و ضرورت تحقق برنامههای امسال به صورت جدی در دستور کار قرار داد.
بیشتر بخوانید:
درک درست از ظرفیت
معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و بازاریابی با تاکید بر اینکه درک درست از ظرفیت و قابلیتهای بانک از سوی کارکنان شعب میتواند عامل مهمی برای برقراری ارتباط و ارائه خدمات شود گفت: شناخت بانک و اشراف و آگاهی بر امکانات، خدمات و محصولات میتواند این شرایط را فراهم سازد تا شعب با بهرهگیری از این موضوع بتوانند تعامل اثربخش و فرصت خدماترسانی با رویکرد بر توسعه بازار و افزایش مشتریان رقم بزنند.
جذب منابع مالی
میرزاخانی با اعلام اینکه جذب منابع مالی مهمترین رسالت بانک است گفت: علاوه بر این تاثیر مهمی در تنظیم صحیح گردش پول و استقرار یک نظام پولی و اعتباری و متناسب با برنامههای بلند مدت و کوتاه مدت کشور دارد. وی تبدیل سازمان سلسله مراتبی (فرماندهی وکنترل) به سازمان یادگیری را مهم توصیف کرد و گفت: میتوان با مربی گری و تیم سازی به پیشرفت اعضا و تیم کمک کنیم، با توانمند سازی میزان اعتماد به نفس کارکنان افزایش مییابد و این اعتماد به نفس بالا باعث ایجاد رضایت شغلی وسطح بالای بهره وری در بانک میشود.
مشتری رییس و سودآور
وی با درک درست از رابطه مشتری و بانک گفت: مشتری سود آور و رییس است و باید در تصمیماتمان به جای مشتری باشیم. بسیاری از مشکلات از قبیل ناراضی مشتریان از کوچکترین قدمهای اشتباه ایجاد میشود، تداوم مییابد و به توده بهمن بی کفایتی تبدیل میشود. همچنین بزرگترین موفقیتها از کوچکترین گامهای درست اغاز میشود و به توده بهمن شایستگیها تبدیل میشود.
اهمیت فناوری و اطلاعات
معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اعلام اینکه عامل فناوری اطلاعات وارتباطات، مهارتهای نیروی انسانی تنوع خدمات بانکی، کیفیت خدمات بانکی و مطلوبیت محیط داخلی بانک و مطلوبیت محل استقرار مکانی بانک عوامل موثر در جدب منابع مالی به ویژه منابع مالی ارزان قیمت محسوب میشوند گفت: میبایست این بعد در ابعاد فنی انسانی و اداراکی را مورد توجه قرار دهیم.
وی ادامه داد: حفط و نگهداری مشتری یکی از مهمترین معیارهای سنجش کیفیت میباشد، رضایت مشتری پیش شرط تمام موفقیتهای بانک است. میرزاخانی به نگاه ویژه مدیرعامل در خصوص جانشین پروری و پرورش مدیران آینده در بانک توسعه تعاون اشاره نمود و گفت: قرار بر این است که با همکاری موسسه اموزش عالی بانکداری ایران در تاریخ ۱۱ ابان ۱۴۰۲ آزمونی برای شناسایی استعدادهای بانک به صورت سراسری در سطح کشور برقرار شود.