مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان

خریداری یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی 

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده و تحویل گندم تا پایان خردادماه ادامه دارد.

 

به گزارش خبرداری به نقل از ایرنا، امید جهان‌نژادیان گفت: بارندگی و وقوع سیلاب یک تهدید و یک فرصت بود، این رویداد طبیعی، اگر چه تهدید بالقوه‌ای برای گندم‌های خریداری شده بود اما با کار جهادی و برنامه عملیاتی صورت گرفته فرصتی‌ ایجاد شد تا نقاط ضعف موجود در خصوص پراکنش مراکز ذخیره‌سازی، شناسایی شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی به برگزاری نشست‌های متعدد با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، مدیریت بحران و شورای کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در این نشست‌ها بر اساس رصد پیش‌بینی هواشناسی، برای پیشگیری از خسارات احتمالی و با فرض ۱۰ برابری میزان بارش‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد و موفق شدیم از ورود آسیب به گندم‌ها و بروز یک بحران قریب الوقوع جلوگیری کنیم.

 

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه برای مقابله با آسیب‌های احتمالی در بارندگی اخیر، اقداماتی از جمله عقد قرارداد پشتیبان با شرکت حمل و نقل، تعطیلی موقت بندر امام (ره) و موافقت با افزایش کرایه‌های حمل انجام شد، اظهار کرد: با انجام این اقدامات، قبل از وقوع بارش‌ها، روزانه ۶۵ هزار تُن گندم را از مراکز روباز و موقت به مراکز مسقف و سیلوها منتقل شد و باقی‌مانده گندم‌ها در مراکز روباز نیز به طور کامل، کاور و چادرکشی شدند.

 

جهان‌نژادیان بیان کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده، تمامی گندم‌های موجود در مراکز خرید استان خوزستان از آسیب در امان ماندند.

وی تصریح کرد: در شمال استان و در شهرستان‌های شوشتر، اندیمشک و شوش، بارش‌های بیشتری ثبت شده که بر اثر آن، برخی مزارع آسیب دیدند و در بعضی مزارع، رنگ گندم‌ها از سرخی در آمدند اما به دلیل کیفیت بالای گندم‌ خوزستان، در آزمایشگاه‌های مراکز کنترل کیفیت، مشخص شد که در مواد پروتئینی گندم‌ها هیچ‌گونه تغییری حاصل نشده است.

جهان‌نژادیان گفت: تا کنون بالغ یک میلیون و ۵۵۰ هزار تُن گندم به ارزش بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد ریال از کشاورزان خوزستان خریداری شده و تا پایان خرداد، تحویل گندم در آن استان ادامه خواهد داشت.

 

بر اساس این گزارش تاکنون هفت هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران خوزستانی پرداخت شده است.

 

پرداخت مطالبات گندمکاران بابت خرید تضمینی گندم به عنوان یکی از مهمترین خواسته‌های کشاورزان خوزستانی مطرح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *