معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران-کیش:

حرفه‌ای شدن از الزامات صنعت پخش است (+ فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ دکتر علی بهبود (مجری): یک شرکت پخش یک قاب و یک برند نیست؛ شرکتی است که باید حلقه اتصال بین تولید کننده باشد تا مصرف کننده. اینجاست که می‌تواند یک اثر مانداگار از خود به جا بگذارد.

 

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش کیش گفت: دراین نمایشگاه به اهمیت گذر از پخش سنتی به حرفه‌ای پرداخته شد که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

 

مجری: صنعت پخش باید گذر کند از گذشته به حال با رویکرد مثبت به آینده. حتی پرسنل اگر نگاهی سلیقه‌ای داشته باشد، عملا آنچه که از بازار و میدان به تولید کننده انتقال پیدا می‌کند عملا با واقعیت فاصله خواهد داشت.

 

علیرضا شاه‌میرزایی اظهار کرد: در حمل طلا مسائل حساسی وجود دارد که توسط افراد حرفه‌ای باید انجام بپذیرد و ما در همایش صنعت پخش این موضوع را مطرح کردیم که افراد حرفه‌ای به این منظور به کمک افراد فعلی بیایند و درحال حاضر حمل طلا به صورت سنتی که به نام «حمل کیفی» معروف است رخ می‌دهد و چون کالای پرارزشی را حمل می‌کنند روش مناسبی برای جابجایی نیست.

 

مجری: در دنیا  هزینه  پخش ارسال تولید به سمت مصرف کننده کمتر از 20 درصد است؛ اما این عدد در ایران بالای 40 درصد است واین یعنی این صنعت نیازمند بازنگری است.

 

به گفته معاون وزارت صمت، طلا یکی از مصادیق کالای قاچاق است و ستاد مبارزه با قاچاق کالا، دستوراتی را ابلاغ کرده که باید اجرایی شود؛ ولی گاهی در اجرا سوتفاهم‌هایی مطرح می‌شود که باید برطرف شود.

 

مجری: بین حلقه تولید کننده تا مصرف کننده یک واسط  وجود دارد که زنجیره شرکت‌های پخش است که اگر هزینه پخش بالا رود به نوعی هزینه مازاد به مصرف کننده تحمیل می‌شود.

 

شاه‌میرزایی افزود: در موضوع طلا فروشان نیز باید گفت که ما قصد نداریم به دارایی‌های شخصی طلافروشان وارد شویم بلکه آن بخشی که مربوط به کسب و کار است باید ثبت شود.

 

وی ادامه داد: به این نکته نیز باید توجه داشت که مالیاتی که قرار است جدیدا اخذ شود مالیات بر سوداگری است و مردمی که طلا خریداری می‌کنند و آن را به واحدهای صنفی بفروشند، جز این قانون حساب نخواهند شد.

 

 بیشتر بخوانید: نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش به روایت تصویر (+پوستر)

 

معاون وزیر صمت گفت: به طور کلی این قانون جز دارایی‌هایی که ثبت می‌شود نخواهد بود و اگر طلای خریداری شده ثبت نشود و به طور درآمد اتفاقی کشف شود، مشمول این قانون می‌شود.

 

مجری: دیگر گذشت آن دوره که برخوردهای سلیقه‌ای بتواند حاکم بر توسعه بازار و جذب مخاطب باشد. امروز ذائقه مشتری تعین می‌کند که تولید کننده و حتی مجموعه پخش چگونه رفتار کند.

 

شاه‌میرزایی ادامه داد: کسانی را داریم که کلا عضو این صنف نیستند و ممکن است یک واردکننده‌ای که در ابعاد زیاد مشغول به واردات و پولشویی است، ممکن است بخواهد دارایی خود را به صورت قاچاق وارد و یا خارج کند که این قانون جلوی آن را خواهد گرفت و کسانی که این کار را می‌کنند عمدتا جز صنف طلا فروشان نیستند.

 

مجری: اگر تولید هزینه سربار داشته باشد و ماندگاری نداشته باشد این هزینه مازاد به سمت صرف کننده می‌رود.

 

معاون وزیر صمت ادامه داد: بخش از افزایش قیمت‌ها در کالاهایی مثل محصولات کشاورزی به دلیل عدم بهره‌مندی از پخش حرفه‌ای است که باید به این موضوع توجه زیادی شود و باید از پخش سنتی عبور کنیم و به سمت پخش حرفه‌ای برویم.

 

مجری: آنهایی ماندگار شدند که به روز شده‌اند و توانستند توانایی های خود را ارتقا دهند و شرکت‌های پخش باید عبور کنند از حال سنتی به صنعتی و حرفه‌ای شدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب مرتبط

پربازدیدترین مطالب

آخرین اخبار سایت