مدیر انرژی و سیالات فولاد مبارکه عناون کرد:

تولید پایدار در گرو انرژی پایدار است (+فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ سمپوزیوم فولاد 1402 همچون سالهای گذشته توانست بستری را فراهم کند تا شرکت‌های فولادی کشور گرد هم آمده و آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید بگذارند. این سمپوزیوم علاوه بر نمایش دستاوردهای فولادی کشور این فرصت را فراهم آورده است تا این شرکت‌ها با برگزاری نشست‌های مختلف تجربه خود را انتقال دهند.

 

 

یکی از موضوعات مهم در صنعت فولاد بحث انرژی پایدار است چنان که در سال‌های گذشته این صنعت با خاموشی‌های گاه و بیگاه روبرو بوده است، از همین جهت سید میر طباطبائیان مدیر انرژی و سیالات فولاد مبارکه در حاشیه این رویداد در مصاحبه با پول نیوزگفت: موضوع انرژی در شرکت‌های فولادی هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ تامین پایدار اهمیت قابل توجهی دارد به موقع، فولاد مبارکه انرژی عمده‌ای که مصرف می‌کند گاز طبیعی است و بعد از آن برق هست که در این دو حوزه هم متاسفانه ما دچار چالش هستیم.

طباطباییان ادامه داد: در سالهای آینده قرار است پلنت هیدروژنی در تولید و احیای فولاد داشته باشیم، ما کشوری هستیم که منابع عظیم گاز داریم و بر اساس همین دسترسی به منابع گاز صنعت فولاد کشورمان به درستی به سمت انرژی گاز رفته و تولید احیا با گاز متان و سیاست گذاری اولیه که این سیاست را گذاشته هدفش این بوده که بتوانیم با استفاده از منابع گاز از خام فروشی و فروش ماده خام به خارج جلوگیری کنیم. طی چهل سال گذشته بعد از انقلاب به خصوص رشد خیلی خوبی داشته و در دنیا جایگاه دهم را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *