مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی خبر داد:

تحقق ۸۰ همت عرضه اعتباری از سوی پتروشیمی‌ها (+ فیلم)

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری در سال ۱۴۰۲ از سوی پتروشیمی‌ها محقق شد و بنا بر اعلام صنایع پایین‌دست، این اقدام در کسب‌وکار صنایع تکمیلی انقلابی ایجاد کرد.

 

مرتضی شاهمیرزایی افزود: سال گذشته هیچ کمبودی در عرضه محصولات پتروشیمی وجود نداشت، بلکه صنایع تکمیلی در بعضی ماه‌ها توان جذب مقدار محصول عرضه‌ شده را نداشتند.

وی ادامه داد: اگر عرضه اعتباری نبود، این عدد باید از بانک‌ها تهیه می‌شد که در این صورت از یک سو تورم در کف جامعه را رقم می‌زد، از سوی دیگر ۷ ماه زمان نیاز داشت تا تسهیلات اختصاص یابد و بدتر آنکه تولیدکننده باید کارمزد ویژه‌ای نیز پرداخت می‌کرد. وی با تاکید بر اینکه هر هزینه‌ای بر قیمت کالای تولید شده اثر می‌گذارد گفت: تزریق ۸۰ همت از بانک‌ها باعث تورم در کف جامعه می‌شد، بر قیمت محصولات تولیدی می‌افزود و شرایطی بوجود می‌آورد که باید خریدار و مصرف کننده نهایی تمامی هزینه‌ها را بپردازد.

 

شاهمیرزایی با اعلام اینکه در ۲ ماه اول سال جاری ۱۴ همت عرضه اعتباری داشتیم گفت: باید از پتروشیمی‌ها تشکر کنیم، زیرا نه تنها کمبود عرضه اعتبار نداشتیم، بلکه عرضه به اندازه‌ای زیادتر از تقاضا بود که واحد‌های پایین دست توان جذب این اعتبار را نداشتند و می‌توان عنوان جهاد اقتصادی در کسب و کار کشور دانست.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید هر اندازه تسهیلات که مورد نیاز است برای تامین خوراک پایدار در دسترس باشد گفت: باید برای ۱۶ هزار واحد صنعتی مواد خام تهیه شود تا جهش تولید تحقق یابد.

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از عرضه اعتباری صنایع بالادستی به واحد‌های کوچک به عنوان یک ضروروت برای فعالان و موثرترین راه جهش تولید یاد کرد و گفت: عرضه اعتباری مسیری است که باعث تسهیل در تامین مواد اولیه می‌شود که در نهایت بهره وری و تولید ناخالص کشور رشد پیدا می‌کند.

 

شاهمیرزایی سال ۱۴۰۳ را سال ماندگاری در صنعت پتروشیمی دانست و گفت: ۱۵طرح پتروشیمی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت نصب‌شده این صنعت از ۱۰۲میلیون تن عبور خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: هماهنگی‌های لازم بین شرکت‌ها در فروش اعتباری ایجاد شده است (+ فیلم)

 

شاهمیرزایی با بیان اینکه تأمین پایدار خوراک مجتمع‌های پتروشیمی برای ثبت افزایش تولید محصولات پتروشیمی بسیار اهمیت دارد، گفت: همسو با بومی‌سازی کالا و تجهیزات و کاتالیست‌ها، بیش از ۸۰ طرح زیست‌محیطی نیز در این صنعت تعریف شده است. بومی‌سازی همه کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی تا پایان دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۴ اعلام شده بود و این مهم بدون شک در سال ۱۴۰۴ محقق می‌شود. وی تاکید کرد: شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق جهش تولید، کالا و تجهیزات موردنیاز را به سازندگان داخلی سفارش دهند.

 

معاون وزیر نفت افزود: از همه تلاشگران صنعت پتروشیمی برای به وقوع پیوستن عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی تشکر می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *