اشتراک گذاری :
وی با اشاره به اینکه در ابتدای راهاندازی خطوط مترو، تجهیزات گیتهای مسافری اغلب به صورت وارداتی و ساخت کشور ایتالیا بوده و در بخش سامانه کنترلی BAS/FAS و ترافیک و انرژی، تجهیزات توسط کشور چین و… ساخته و راهاندازی شده بود، افزود: در حال حاضر داخلیسازی و خودکفایی در تأمین اغلب قطعات و تجهیزات سیستمهای کنترلی رقم خورده است.
درستی تصریح کرد: طی سالهای اخیر با استفاده از ظرفیت شرکتهای داخلی و دانشبنیان و با تلاش و همت همکاران در واحد مهندسی کنترل و علائم، اغلب قریب به اتفاق بردهای الکترونیکی و تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی با استفاده از فرایند مهندسی معکوس ساخت داخل شده و حتی در مواردی با تغییرات صورتگرفته در تجهیزات، بر حسب نیاز خطوط، تجهیزات از نظر فنی ارتقا داده شده است.
وی به فرایند بروزرسانی سیستم جمعآوری کرایه اشاره کرد و گفت: استفاده از شیوههای نوین جمعآوری کرایه و ارتقای مستمر آن در طی سالیان طولانی فعالیت مترو، از تجهیزات مربوط به خوانش بلیتهای مغناطیسی تا بلیتهای بارکدی (QR) و در سال جاری راهاندازی سیستم ABT که عملکرد آن بر پایه استفاده از تلفنهای همراه هوشمند است، نشان از بروز بودن سیستم مترو همگام با تغییر تکنولوژی در دنیا دارد.
درستی افزود: بروزرسانی سیستم جمعآوری کرایه علاوه بر افزایش دقت و سرعت، با تأمین آسایش بیشتر مسافران منجر به افزایش رضایت عمومی و همچنین کاهش آسیبهای زیستمحیطی از طریق حذف کاغذ شده است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه همچنین از ارتقا و بروزرسانی کامپیوترهای قدیمی سامانه اتوماسیون ایستگاهها (BAS) که با توجه به مشکلات تأمین سختافزارهای قدیمی این سامانه، در طی این سالها همواره در دستور کار بوده است خبر داد و گفت: تستهای این کار به صورت پایلوت در تعدادی از ایستگاهها به صورت موفق انجام شد و راه را برای ادامه مسیر و در تمام ایستگاههای خطوط یک و دو هموار کرده است.