سکه به مرز 40 میلیون نزدیک می‌شود

افزایش نیم میلیونی قیمت سکه در 24 ساعت

اشتراک گذاری :

خبرداری؟ قیمت سکه در بازار امروز با رشد 500 هزار تومانی روبرو شد.

 

به گزارش «خبرداری»، هم‌اکنون سکه تمام بهار آزادی با قیمت 38 میلیون و 820 هزار تومان معامله می‌شود. نیم سکه نیز 23 میلیون و 200 هزار تومان ارزش دارد.

 

قیمت هر ربع سکه بهار آزادی نیز در حال‌ حاضر 14 میلیون و 500 هزار تومان است که نسبت به دیروز رشد 500 هزار واحدی را تجربه می‌کند.

 

سکه گرمی نیز با قیمت 7 میلیون تومان قابل معامله است و هر گرم طلای 18 عیار قیمتی برابر با 3 میلیون و 230 هزار تومان دارد.

 

رشد چشمگیر نرخ طلا و سکه تنها در 24 ساعت در حالی رخ می‌دهد که دولت امیدوار بود با عرضه سکه به صورت حراج، قیمت‌ها در بازار سکه و طلا را کنترل کند و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند؛ اما براساس گزارشات میدانی این اتفاق رخ نداد و به نظر می‌رسد به دلیل نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و افزایش تقاضا در بازار، قیمت سکه و طلا رو به فزونی گذاشته است.

 

از سوی دیگر بازار جهانی طلا طی چند روز اخیر با نوسان قابل توجهی مواجه نبوده و قیمت ارز نیز در این مدت به حالت سکون در آمده است.

 

پیش از این سینا پورشاد کارشناس بازار سکه و طلا درباره حراج سکه توسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به خبرنگار «خبرداری»، گفته بود: به نظر نمی‌رسد این کار بتواند چندان روی قیمت‌ها تاثیر بگذارد و شاید در کوتاه مدت نوسانات بازار را کنترل کند؛ اما در میان مدت تاثیر خود را از دست خواهد داد.

 

وی ادامه داد: طرح‌های اینچنینی چندین بار به طرق مختلف اجرایی شده‌اند و بی‌تاثیری آن‌ها اثبات شده است؛ البته ما امیدواریم اهداف دولت به نتیجه برسد و شاهد خبرهای خوبی باشیم.

 

این فعال بازار افزود: در حال حاضر با شرایط اقتصادی فعلی، خریدار در بازار کم است و این نشان می‌دهد که عرضه و تقاضا چندان روی قیمت‌ها و روند افزایشی آن تاثیری ندارد و عواملی مثل قیمت ارز و قیمت‌های جهانی روی قیمت طلا و سکه اثرگذار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *