عضو کمیسیون حقوقی مجلس:

 افزایش جرائم رانندگی قانونی نیست

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

یک عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: ما باید به آقایان اعلام کنیم اگر لازم است افزایشی در مورد نرخ‌ها انجام شود آن هم جرائم رانندگی، حتما باید براساس قانون انجام شود. آقایان راه درست و قانونی را نرفتند.

 

به گزارش ایلنا کاظم دلخوش، درباره افزایش جرائم رانندگی و این‌که برخی گلایه می‌کنند که وقتی حقوق‌ها و دستمزدها طبق تورم بالا چرا مبالغ این جرائم این میزان افزایش داشته است، گفت: طرح این مساله خارج از موضوع است، برای این‌که آقایان راه درست و قانونی را نرفتند و این نباید مطرح شود.

 

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: ما باید به آقایان اعلام کنیم اگر لازم است افزایشی در مورد نرخ‌ها انجام شود آن هم جرائم راهنمایی و رانندگی، حتما باید براساس قانون انجام شود.

 

وی تاکید کرد: دولت باید لایحه بیاورد یا خود قوه قضائیه و پلیس پیگیر باشند و ما از هم طریق در کمیسیون قضایی پیگیری کنیم. نظر مجلس باید به لحاظ قانون لحاظ شود، چون مغایرت با اصول متعدد قانون اساسی دارد؛ اصل ۵۳ می‌گوید هرگونه پرداخت و دریافت باید بر اساس قانون باشد، لذا اگر می‌خواهند دریافتی داشته باشند، باید بر اساس قانون باشد.

 

بیشتر بخوانید: جریمه رانندگی 5 برابر می‌شود

 

روز گذشته سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه هدف اصلی از افزایش جرایم، بازدارندگی است، گفت: جرائم راهنمایی و رانندگی تا ۵۰۰ درصد افزایش خواهد یافت چراکه پیشنهاد آن داده شده است و به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *