اشتراک گذاری :
وی با اعلام اینکه چادرملو در ۶ ماهه اول امسال توانست حدود ۶۷۰ قطعه تجهیز را بومیسازی کند گفت: بومی سازی این ۶۷۰ قطعه توانست صرفهجویی ارزی ۲۵ میلیون یورویی را برای چادرملو محقق کند.
مدیر مرکز نوآوری نوچاد شرکت چادرملو از رشد بومیسازی برای تامین قطعات مورد نیاز خبر داد و گفت: این صرفهجویی ارزی معادل کل سال ۱۴۰۱ بوده ا ست.
وی آمار و ارقام بومی سازی و صرفه جویی ارزی ناشی از آن را نشان دهنده تفکر بومیسازی و توسعه ساخت داخل دانست و گفت: بومی سازی در شرکت چادر ملو به طور سیستماتیک رو به رشد است و تا جایی که بتوانیم، قطعات و تجهیزاتی را که در زنجیره تولید مصرف چادرملو قرار دارد، از پتانسیل شرکتهای داخلی به خصوص شرکتهای دانش بنیان تامین میکنیم و به سمت استفاده از ظرفیت بومیسازی آنها میرویم.
امیرشنوا یکی از بحثهای خیلی مهم در بحث توسعه ساخت داخل را، ارتباط با شرکتهای دانش بنیان توصیف کرد و گفت: هدف اصلی چادرملو این است که ارتباط خوبی با شرکتهای دانش بنیانی داشته باشد که بتوانند در حوزه توسعه دانش فنی چادرملو را یاری کنند.
وی با تاکید بر اینکه اهمیت استفاده از توان شرکتهای دانش بنیان باعث شد در مجموعه چادرملو ساختار نوآوری ایجاد کردیم گفت: در چادرملو یک پلتفرم نوآوری به اسم نوچاد را به وجود آوردیم که در این پلتفرم یک سری از فعالیتها توسط مرکز نوآوری چادرملو انجام میشود و یک سری از فعالیتهای دیگر نیز در قالب مدیریت تکنولوژی توسعه و ارتباطی دانشگاهها و شرکتهای دانش بنیان انجام میشود.
مدیر مرکز نوآوری نوچاد شرکت چادرملو با تاکید بر اینکه برای پیش بردن ارتباط با شرکتهای دانش بنیان به شکل سیستماتیک و ارگانیک، در مرکز نوآوری چادرملو یک دبیرخانه در نظر گرفتیم گفت: هدف از ایجاد دبیرخانه، جذب ایدههای جدید و تاثیرگذار است.
وی با اعلام اینکه در پلتفرم قسمتی برای ارتباط مستقیم در نظر گرفتیم گفت: تمام شرکتهای دانش بنیان، تیمهای فناور و دانشگاهی که میتوانند در راستای تامین نیازهای چادرملو فعالیت کنند که یکی از نیازهای اصلی هم بحث بومیسازی و ساخت تجهیزات است، میتوانند پروپوزال خود را بارگذاری کنند تا حلقه ارتباطی میان شرکتهای دانش بنیان و صاحبان نیاز در شرکت چادر ملو شکل بگیرد.
امیرشنوا از برگزاری فراخوان جذب ایده خبر داد و گفت: برگزاری این فراخوان از ابتدای شهریور ماه شروع شد و تا اواسط آبان ماه این فراخوان جذب ایده ادامه داشت که در قالب این فراخوان توانستیم ۷۰ ایده و طرح نوآورانه و جدید را در زنجیره ارزش شاخص داشته باشیم.
وی با اعلام اینکه اکنون در مرحله دوم ارزیابی هستیم گفت: از این ۷۰ ایده و طرح ۳۶ طرح به مرحله دوم راه یافتند که امید داریم ۱۰ طرحی که به مرحله نهایی میرسد، طرحهایی باشند که در راستای افزایش بهرهوری چادرملو باشد و به صورتی باشد که بتوانیم چالشهای خود را به شکل نوآورانه حل کنیم.
مدیر مرکز نوآوری نوچاد شرکت چادرملو افزود: برای اینکه بتوانیم این فرایند را در شرکت داشته باشیم، اقدام به تاسیس صندوق سرمایهگذاری خطر پذیر شرکتی چادر ملو به نام صندوق نوچاد کردیم و الان در مراحل اخذ مجوز از صندوق نوآوری و شکوفایی است.
وی به تشریح اهداف ایجاد صندوق پرداخت و گفت: این صندوق را بدین منظور ایجاد میکنیم که بتوانیم در سطوح بالاتر سرمایهگذاری را روی شرکتهای دانش بنیان داشته باشیم و در این قالب، به محصول رسیدن ایدههای نوآور را داشته باشیم.
امیرشنوا افزود: هدف مهمتر این است که صرفاً روی مهندسی معکوس تجهیزات تمرکز نداشته باشیم و خود را برای توسعه کسب و کارهای نوآور آماده میکنیم.