
اشتراک گذاری :
به نقل از پول نیوز، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، مدیران برگزارکننده با اشاره به رشد چشمگیر بازار قهوه در ایران طی سالهای اخیر اعلام کردند که برپایی چنین رویدادهایی نقش مهمی در ساماندهی بازار، ارتقای استانداردهای مصرف، معرفی کسبوکارهای نوپا و تبادل تجربیات حرفهای دارد.
حضور گسترده برندهای ایرانی و خارجی در دومین دوره این نمایشگاه نشان میدهد که صنعت قهوه در کشور از مرحله سنتی به یک بازار تخصصی و اقتصادی تبدیل شده است. تولیدکنندگان، رُسترها، واردکنندگان قهوه سبز، تجهیزاتسازها و ارائهدهندگان خدمات تخصصی از سراسر کشور در این رویداد حضور یافتهاند.
ارائه و فروش تخصصی انواع دانه، رُست و محصولات قهوه
معرفی آخرین ماشینآلات و تجهیزات حرفهای باریستا، اسپرسوسازها و آسیابها
برگزاری کارگاههای آموزشی، ورکشاپهای دمآوری، cupping و دورههای تخصصی
حضور قهوهسازهای مستقل (رُسترهای محلی) و کسبوکارهای نوظهور
اجرای مسابقات نمایشی باریستا و لاتآرت
بخش ویژه معرفی قهوههای تکخاستگاه ایرانی
این نمایشگاه علاوه بر معرفی محصولات، فرصتی ویژه برای فعالان صنعت فراهم کرده تا در فضایی رقابتی و تخصصی به شبکهسازی، عقد قراردادهای تجاری، آشنایی با جدیدترین فناوریها و افزایش دانش فنی بپردازند.
به گفته برگزارکنندگان، یکی از محورهای مهم این دوره، حمایت از تولیدکنندگان ایرانی در حوزه تجهیزات و رست قهوه است؛ حوزهای که طی سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته و بسیاری از برندهای داخلی توانستهاند در بازار حرفهای و حتی صادرات منطقهای حضور یابند.
همچنین در بخش عمومی نمایشگاه، بوستان گفتوگو میزبان غرفههای تجربهمحور است که بازدیدکنندگان میتوانند انواع قهوههای تخصصی، نوشیدنیهای مبتنی بر قهوه و روشهای دمآوری را امتحان کنند. همین موضوع موجب شده نمایشگاه علاوه بر جنبه تخصصی، برای عموم مردم و خانوادهها نیز جذابیت داشته باشد.