فرصت به نمایش گذاشتن ظرفیت ها و همکاری با شرکتهای دانش بنیان ایجاد شد

پتروشیمی جم در آستانه تحولی بزرگ در تولید و فروش

هر بنگاه اقتصادی با هدف درآمدزایی، پیشرفت، پشت سرگذاشتن موانع، دستیابی به روشهای جدید، نوآوری و… فعالیت خود را آغاز می کند و هر چقدر در این مسیر موفق تر عمل کند، به همان نسبت جایگاه بهتری در بین رقبا بدست می آورد. برای آنکه یک مجموعه بتواند به هدفگذاری خود دست یابد، باید از تمام ظرفیت ها و فرصت ها بخوبی بهره بگیرد.

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

یکی از مهمترین مجموعه هایی که توانسته در مدت فعالیت اقتصادی خود، دستاوردهای بزرگی را بدست بیاورد و پیشرفت را در بالاترین سطح در بین رقبا رقم بزند، شرکت پتروشیمی جم است. پتروشیمی جم از هر فرصتی برای دستیابی به اهداف ترسیم شده بهره می گیرد که نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست از مهمترین آنهاست. این نمایشگاه که دوره جدید آن در شهریور۱۴۰۴ برگزار شد، میزبان فعالان عرصه پتروشیمی از تولیدکننده مواد اولیه تا مصرف کنندگان مواد پتروشیمی بود.

پتروشیمی جم برای حضور در این نمایشگاه برناهه ریزی گسترده ای به عمل آورد و به همراه تیم تخصصی در عرصه های تولید و فروش، به کسب تجربه، رایزنی و بازاریابی در این نمایشگاه پرداخت. بدلیل اهمیت این نمایشگاه امیر اکبری مدیرعامل پتروشیمی جم در این دوره نمایشگاه ایران پلاست شرکت کرد و پس از بازدید از غرفه ها و رایزنی در سطوح مدیریتی، به تحلیل جایگاه پتروشیمی و گسترش آن پرداخت.

مدیرعامل پتروشیمی جم بر تقویت دیپلماسی اقتصادی، توسعه بازارهای صادراتی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد، گزینه هایی که هر کدام نیازمند بررسی است. واقعیت تاسف بار این است که اقدام شایسته ای در عرصه اقتصاد بین الملل صورت نگرفته، وضعیتی که باعث شده رایزن اقتصادی در سفارتخانه های ایران در خارج تعریف شود، هر چند این رایزنان هیچ دستاوردی نداشته و نتوانسته اند واسط بین تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان باشند. این ضعف باعث شده صادرات کالای ایرانی با چالش جدی رو به رو شود.

نکته دیگری که امیر اکبری در خصوص حضور پتروشیمی جم در نمایشگاه ایران پلاست تشریح کرد، فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و دستاوردهای پتروشیمی جم در عرصه تولید، نوآوری ها و صادرات، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الفین و پلی‌اتیلن در کشور بود. بی شک پتروشیمی جم جایگاه رفیعی در تولید محصولات پتروشیمی دارد و در تولید برخی از محصولات، سالهاست رتبه اول را از آن خود کرده و حتی در بازارهای جهان نیز شناخته شده است. به همین دلیل می تواند در نمایشگاه تخصصی از ظرفیت های خود بخوبی بهره بگیرد و مشتریان را جذب و محصولات را به خریداران عرضه کند.

مدیرعامل پتروشیمی جم بر اهمیت تقویت زنجیره ارزش، رونق صادرات و حمایت از نوآوری های داخلی تاکید کرد و گفت: پتروشیمی جم مصمم است ضمن توسعه بازارهای بین‌المللی، مسیر همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز پررنگ‌تر کند و بر توسعه گریدهای پیشرفته پلی‌اتیلن، به ویژه برای کاربردهای تخصصی و بازارهای جدید برنامه دارد، اقدامی که بخشی از راهبرد شرکت جم برای تقویت جایگاه صنعتی و علمی در سطح ملی و بین‌المللی است. اکبری در حالی بر همکاری با شرکتهای دانش بنیان تاکید دارد که اقتصاد کشور نهایت بهره را از نامگذاری سال 1401 با محوریت دانش بنیان برد و بسیاری از نیازهای داخل که برای خرید آنها ناچار بودیم به روشهای گوناگون متوسل شویم تا بتوانیم تحریم ها را دور بزنیم، بدست نیروهای توانمند داخلی تولید کردیم و بدون ارزبری با قیمت بسیار پایین تر از نمونه خارجی تولید شد.

اکبری به تشریح اهداف حضور در نمایشگاه ایران پلاست پرداخت و گفت: از جمله اهداف مهم شرکت پتروشیمی جم از حضور در این رویداد صنعتی، دستیابی به فرصت‌های صادراتی، ایجاد ارزش افزوده بیشتر، رونق کسب و کار، افزایش صادرات به بازارهای جدید صادراتی، دیدار و گفتگو با بزرگان صنعت پتروشیمی ایران و جهان و هم‌اندیشی و ‌اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات نوین این صنعت است.

مدیر عامل پتروشیمی افزود: شرکت پتروشیمی جم با همت و تلاش مدیران و متخصصان توانسته در این سال ها گام‌های موثری برای ورود به بازارهای جدید و توسعه سهم صادراتی خود بردارد.

اکنون که نمایشگاه ایران پلاست به پایان رسیده، باید منتظر دستاوردهای این نمایشگاه برای شرکتهای شرکت کننده و البته پتروشیمی جم بود. بی شک بسیاری از قطعات، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز پتروشیمی جم در قالب رایزنی با شرکتهای دانش بنیان در داخل ساخته خواهد شد، رویکردی که باعث سرعت در تولید، توقف ارزبری، ارزان تمام شدن قطعات و ماشین آلات بومی سازی شده و نظارت بر روند تولید خواهد شد.

همچنین مصرف کنندگان محصولات پتروشیمی جم در نمایشگاه توانسته اند همکاری مشترک و متقابلی تعریف کنند و از این پس شاهد افزایش فروش پتروشیمی جم خواهیم بود، رویکردی که می تواند به توسعه همه جانبه شرکت منجر شود.