اشتراک گذاری :
خبرداری؟ محمد علیپور رحمتی از رشد چشمگیر منطقه آزاد ماکو خبرداد و گفت: منطقه آزاد ماکو در بین مناطق آزاد کشور رشد چشمگیری داشته و در حالی که آخرین منطقهای است که در دورهی قبل به تصویب رسید و الان تقریبا قریب ۱۰ سال از شروع به کار منطقه آزاد میگذرد، اما پلههای ترقی را با سرعت و استحکام بیشتری برداشته است.
وی از موقعیت خاص منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور است که زمینهای حاصلخیز بسیاری دارد و از لحاظ ترانزیت، بزرگترین مرز زمینی است که در منطقه آزاد ماکو واقع شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مرزهای گسترده منطقه آزاد ماکو سبب شده که در زمینههای ترانزیت، حمل و نقل و صادرات کالا فعالیت چشمگیری صورت پذیرد و منطقه آزاد ماکو به عنوان فرصتی برای برند سازی، رونق تولید، رشد اقتصادی، ارز آوری، رونق صادرات و مدیریت واردات، تاثیر بسزایی دارد.
وی از گسترش صنایع سبک در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: یکی از مهمترین بخشهایی که در منطقه آزاد ماکو شکل گرفته، تولید پوشاک با کیفیت و قیمت مناسب است.
علیپور با یادآوری اینکه در گذشته بدلیل نبود بخش تولید، شاهد واردات بودیم گفت: در گذشته لباسهای بسیاری از کشورهای خارجی به ماکو وارد میشد که هم در ماکو مصرف میشد و هم به دیگر بخشهای کشور ارسال میشد، اما الان که ماکو در زمینه پوشاک تولید کننده است، پوشاک از این منطقه وارد کشور نمیشود.
بیشتر بخوانید:
وی با تاکید بر اینکه امروزه صادرات پوشاک از منطقه آزاد ماکو به خارج صورت میگیرد گفت: میزان صادرات پوشاک از منطقه آزاد ماکو به کشورهای خارجی، به اندازهای گسترده است که در برخی تولیدات صاحب برند هستیم و به عنوان مثال در تولید پوشاکی مانند شلوار لی، به اندازهای تاثیرگذار عمل کرده ایم که در کشورهای همسایه و حتی کشورهای دورتر، تولید شلوار لی ایرانی تبدیل به برند شده و مشتری خاص خودش را دارد.
نماینده ماکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای تبدیل یک محصول به برند، نیاز به زمانهای طولانی داریم گفت: اکنون بسیاری از محصولات ایرانی در بین کشورهای همسایه شناخته شده است که این مهم به واسطه منطقه آزاد ماکو و ارتباطی است که بین تجار ایرانی و خارجی در منطقه آزاد ماکو برقرار میشود.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع کوچک، زمان و سرمایه کمی نیاز دارند گفت: این در حالی است که صنایع کوچک نقش تاثیرگذاری در برندسازی کالای ایرانی در خارج از کشور دارند و میتوانند بر اساس نیاز بازار، در سریعترین زمان ممکن کالا تولید کنند.