آمار شکایات بیمه‌ای در هشت‌‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴

بیمه مرکزی، آمار شکایات صنعت بیمه در هشت‌ماهه نخست سال ۱۴۰۴ را منتشر کرد.

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

به نقل پول نیوز از بیمه مرکزی، طبق آمار اعلام شده، از مجموع ۱۳۶۱۵ شکایت ثبت شده در رشته‌های مختلف بیمه، تعداد ۱۲۲۵۴ شکایت مختومه شده و ۱۳۶۱ مورد همچنان در حال رسیدگی است.

براساس این گزارش، رشته بیمه شخص ثالث با ۶۱۶۵ شکایت ثبت شده در صدر قرار دارد که از این تعداد، ۵۶۲۹ شکایت رسیدگی و مختومه شده و ۵۳۶ مورد در حال رسیدگی است.

پس از آن، رشته بیمه درمان با ۳۴۹۸ شکایت در جایگاه دوم قرار گرفته که از این میان ۳۰۲۱ شکایت مختومه و ۴۷۷ شکایت در حال بررسی است.

رشته بدنه اتومبیل نیز با ۱۴۸۹ شکایت در رتبه سوم قرار دارد که ۱۳۹۱ فقره رسیدگی و مختومه شده و ۹۸ مورد دیگر در حال رسیدگی است.

لازم به‌ ذکر است، از مجموع ۱۳۶۱۵ شکایات ثبت شده از شرکت‌های بیمه، تعداد ۸۷۴ مورد مربوط به عملکرد نمایندگان، کارگزاران و ارزیابان خسارت شرکت‌های بیمه بوده که تعداد ۶۴۲ مورد مختومه و ۲۳۲ مورد در حال رسیدگی است. اضافه می نماید تعداد ۶۴۳ مورد از شکایت مذکور مربوط به عملکردِ نمایندگان شرکت‌های بیمه بوده است.

بیشتر بخوانید: تأکید رئیس‌ کل بیمه مرکزی بر تدوین دستورالعمل‌های راهنما

گفتنی است؛ آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریت‌های نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، ارتقای کیفیت خدمات و آگاهی بیمه‌گذاران منتشر می‌شود.