معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران:

خدمات بیمه سلامت در دفاتر پیشخوان انجام می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران از هموارسازی موانع استفاده از دفاتر پیشخوان برای ارئه خدمات بیمه سلامت خبر داد.

اشتراک گذاری :

خبرداری؟

به نقل از پول نیوز، مهدی رضایی در بیست و چهارمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در مشهد مقدس  گفت: مبنای سیاست‌های کلی این سازمان در نیروی انسانی بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه است که در این برنامه بر شاخص‌های همچون کاهش نیروی انسانی تا ۱۵ درصد، کاهش ۵ درصدی فضاهای اداری و ساختمان‌ها، واگذاری وظایف قابل واگذاری به ۷۵ درصد و ۱۰۰ درصد الکترونیکی شدن خدماتی که دولت به شهروندان ارائه می‌دهد، تاکید شده است.

رضایی افزود: این شاخص‌ها در برنامه هفتم توسعه آمده تا دولتی چابک، هوشمند و منطقی داشته باشیم و برای این که دولت به این اهداف برسد با توجه به این که تمام فعالیت‌ها و خدماتی که در خصوص ارباب رجوع صورت می‌گیرد، نوعی تصدی‌گری است و قابلیت این را دارد که در جایی غیر از سازمان بیمه سلامت انجام شود و در این حوزه باید به کمک دولت آمد. البته سیاست‌های دولت وفاق بین دولت و مجلس است و ما خود را موظف می‌کنیم در این چهارچوب ایفای نقش کنیم.

وی درباره وضعیت فعلی سازمان بیمه سلامت ایران در حوزه نیروی انسانی گفت: این سازمان هم اینک دارای حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی و غیره است که از این تعداد ۴ هزار و ۱۱۶ نفر نیروی رسمی و بقیه غیر رسمی هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: میانگین سنی نیروهای فعال در سازمان بیمه سلامت ۲۱ سال است و میانگین خروجی نیروی انسانی این سازمان بر اساس وضعیت ۵ سال گذشته و ۵ سال آینده هر سال کمتر از ۵ درصد است.

وی ادامه داد: در ۵ سال گذشته وضعیت خروجی نیروی انسانی این سازمان حدود ۷۴۰ نفر بوده که پیش بینی می‌شود در ۵ سال آینده ۸۳۰ نفر خروجی داشته باشیم که بر این اساس خروج نیروی انسانی در سازمان بیمه سلامت ایران هر سال کمتر از ۵ درصد است که این موضوع نشان دهنده آن است که در این سازمان با کمبود نیرو مواجه نیستیم.

رضایی با اشاره به بازدید از یک میز خدمت بیمه سلامت در اصفهان گفت: در این میز خدمت، ۴خدمت شامل خدمات بیمه‌ای و بیمه گری، ثبت نشان بیماری‌های خاص و صعب العلاج، ثبت خسارت بیمه‌ای و خدمت تعیین دارو انجام شده که این موضوع نشان دهنده کاهش تصدی گری و عملی بودن برون سپاری و واگذاری امور به بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: حمایت های بیمه سلامت در حوزه ناباروری

وی افزود: سازمان بیمه سلامت سازمانی است که در آینده به این سمت می‌رود که خدماتی که نیاز به مراجعه کننده دارد، حذف شده و سازمان به سمت نظارت و سنجش استحقاق خدمت برود.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: ما باید از وضعیت نیروی انسانی و وضعیت سازمانی سنتی به سمت استفاده از تکنولوژی و فناوری برویم تا سازمان خود را به یک سازمان استاندارد بیمه‌ای تبدیل کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: راهکار استفاده از دفاتر پیشخوان برای ارئه خدمات بیمه سلامت هموارسازی شده است و مدیران ستادی تلاش کردند تا موانع موجود برطرف شود تا بخشی از خدمات قابل واگذاری سازمان بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان واگذاری شود.